PEZHVAKEIRAN.COM نوشین جعفری، عکاس سینما بازداشت شد
 

نوشین جعفری، عکاس سینما بازداشت شد

نوشین جعفری عکاس سینما و تئاتر بازداشت شده است. برخی کاربران توییتر می‌گویند گرداندن یک حساب کاربری که در مخالفت با سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی توییت می‌کند، دلیل بازداشت بوده است. گروهی دیگر از پرونده‌سازی خبر می‌دهند.
default

 

به گزارش شماری از منابع داخلی نوشین جعفری، عکاس مطبوعات، تئاتر و سینما، بازداشت شده است. بنا بر این گزارش‌ها، او شنبه ۱۲ مرداد (۳ اوت) دستگیر شده اما خبر بازداشتش روز گذشته (چهارشنبه) منتشر شده است. از نهاد دستگیرکننده و وضعیت او خبری در دست نیست.

نوشین جعفری که تمرکز کارش بر عکاسی در حوزه سینما و تئاتر است از سوی شماری از کاربران حامی نظام جمهوری اسلامی در توییتر به گرداندن اکانتی در توییتر متهم شده است که در مخالفت با جمهوری اسلامی مطلب می‌نوشته است. این اتهام از سوی برخی کاربران شناخته‌شده توییتر که خانم جعفری را از نزدیک می‌شناسند رد شده است.

asieh bakeri@asiehbakeri 

نوشین جعفری عکاس حرفه ای تئاتره، تمام وقتش به کار کردن می گذشت، هرکس یک ساعت باهاش حرف زده باشه می دونه این دختر اصلا سیاسی نیست، ادبیات اون اکانتی که دارین باهاش برای نوشین پرونده سازی می کنید اصلا به نوشین نمی خوره! این کارتون واقعا کثیفه  


بسیاری از کاربران توییتری حامی جمهوری اسلامی که علیه نوشین جعفری نیز توییت منتشر کرده‌اند هویت نامعلومی دارند. کاربران ایرانی به این گروه از حساب‌های کاربری در توییتر، "اکانت ناامن" می‌گویند.

مریم عبدی@Marii_Abdi
 

سناریوی نخ‌نما.یکی رو می‌گیرن،با یه اکانت ناامن خبر رو به مسخره‌ترین شکلی پخش می‌کنن،اکانت شناخته شده خودشون با استناد به همون اکانت ناامن خط خبر رو می‌ده.لشکر سایبری حمله می‌کنن و قصه رو می‌رسونن به اتهام محاربه
نوشین فقط یه عکاسه.شما هم ظاهرا دنبال ساختن یه مازیار ابراهیمی دیگه

کاربران منتقد عموما به اکانت‌هایی "ناامن" می‌گویند که گفته می‌شود به طور سیستماتیک و گروهی برای پیشبرد اهداف سیاسی و ایدئولوژیک جمهوری اسلامی ایجاد شده و در حال تولید محتوا و جهت‌دهی به افکار عمومی در حوزه آن‌لاین هستند. این گروه از اکانت‌ها از سوی کاربران منتقد به عنوان بخشی از "جنگ سایبری" علیه روزنامه‌نگاران و فعالان و به طور عمومی دگراندیشان شناخته می‌شوند.

نوشین جعفری پیش از این در جریان اعتراضات ۱۳۸۸ نیز در منزلش دستگیر شده بود. او آن زمان خبرنگار فرهنگی روزنامه "اعتماد" بود.

نوشین جعفری برای عکاسی فیلم "لانتوری" (کارگردان: رضا درمیشیان - تولید: ۱۳۹۴) جایزه بهترین عکاسی را از دومین جشن عکاسان سینمای ایران دریافت کرد.

منبع:پژواک ایران