افشین برزگر، زندانی سیاسی سابق مجددا بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – افشین برزگر جمشیدی، زندانی سیاسی سابق که ماه گذشته به صورت مشروط از زندان تبریز آزاد شده بود، روز دوشنبه ۳۱ تیرماه توسط مامورین اداره اطلاعات در محل کار خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. گروهی دیگر از مامورین پس از بازداشت به منزل وی رفته و پس از تفتیش منزل، تلفن همراه، کامپیوتر شخصی و برخی لوازم شخصی وی را به همراه بردند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۳۱ تیرماه ۹۸، افشین برزگر جمشیدی، زندانی سیاسی سابق ۱۸ روز پس از آزادی مشروط، در محل کار خود توسط مامورین اداره اطلاعات تبریز بازداشت شد.
یک منبع نزدیک به خانواده آقای جمشیدی به گزارشگر هرانا گفت: “آقای جمشیدی به مدت ۳۰ ثانیه و در روز اول بازداشت با خانواده خود تماس گرفته و خبر از سلامتی خود در محل بازداشتگاه داده است. با وجود پیگیری های مکرر پس از آن اطلاع جدیدی از وضعیت وی به دست نیامده است. همزمان با بازداشت وی گروهی دیگر از مامورین این اداره به منزل وی رفته و ضمن تفتیش محل گوشی تلفن همراه، کامپیوتر و تعدادی از لوازم شخصی و مدارک وی را با خود برده اند”.
علیرغم پیگیری های مکرر خانواده آقای جمشیدی، پاسخ روشنی در خصوص دلایل بازداشت وی ارائه نشده و صرفا به آنها گفته شده است که این بازداشت در ارتباط با اتهامی مربوط به پرونده پیشین او بوده و قرار بازداشت یک ماهه برای وی صادر شده است.
بازداشت آقای برزگر جمشیدی در حالی صورت گرفته است که وی پس از سپری شدن حدود ۲ ماه و نیم از مدت محکومیت ۸ ماهه خود در تاریخ ۱۳ تیرماه بصورت مشروط از زندان تبریز آزاد شده بود.
افشین برزگر جمشیدی پیش از این در تاریخ ۴ شهریورماه ۹۷ به همراه مادرش رقیه عزتی در منزل شخصی بازداشت و در تاریخ ۱۹ شهریورماه با قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شده بود. وی در اسفندماه سال گذشته توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب تبریز از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام به نفع گروه های مخالف نظام” به ۸ ماه حبس تعزیری محکوم و در اردیبهشت‌ماه سال جاری جهت تحمل حبس خود را به اجرای احکام معرفی و به زندان منتقل شده بود.
گفتنی است که حکم وی بر اساس گزارش اداره کل اطلاعات استان آذربایجان شرقی، مبنی بر تهیه و نصب تراکت و تصاویر و دیوار نویسی و شعارنویسی در سطح شهر تبریز و ارسال تصاویر آن از طریق فضای مجازی به یکی از گروههای اپوزیسیون صادر شده بود.
آقای برزگر جمشیدی برای نخستین بار در خردادماه ۹۲ توسط نیروهای امنیتی به مدت دو روز بازداشت و در شهریور همان سال توسط شعبه ۱۰۴ دادگاه جزایی تبریز به اتهام اخلال در نظم عمومی به ۶ ماه حبس تعلیقی، ۳۰ ضربه شلاق و ۲۰۰ هزار تومان جزای نقدی محکوم شده بود.
 

منبع:پژواک ایران