PEZHVAKEIRAN.COM رنگیس مظلوم مادر سهیل عربی بازداشت شد خ
 

رنگیس مظلوم مادر سهیل عربی بازداشت شد خ

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران گزارش داد که نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی فرنگیس مظلوم، مادر سهیل عربی زندانی عقیدتی زندان تهران بزرگ (فشافویه) را روز دوشنبه ۳۱ تیر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند. ۸ مأمور امنیتی که یکی از آن‌ها زن بود، حدود ساعت ۲ ظهر دوشنبه در منزل خواهر فرنگیس مظلوم او را بازداشت کردند.

اطلاعی از دلایل بازداشت و محل نگهداری او در دست نیست. سهیل عربی، فرزند فرنگیس مظلوم، از آذرماه ۱۳۹۲ در بازداشت و زندان به‌سر می‌برد. او که در آن زمان به‌عنوان عکاس و فعال در شبکه‌ اجتماعی فیس‌بوک شناخته می‌شد، در سال ۱۳۹۳ به اتهام «سب‌النبی» به مرگ محکوم شد اما به دنبال تلاش‌های خانواده و وکیلان او و دخالت نهادهای بین‌المللی، پرونده او در شعبه ۳۴ دیوان عالی کشور بررسی و مجازات اعدامش لغو شد.

عربی به ۷ سال و شش ماه زندان محکوم شده بود که با پرونده‌ای جدید که در زندان علیه او مفتوح شده بود در تاریخ ۳۱ شهریور ۹۷ به اتهامات «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «تشویش اذهان عمومی» به ۳ سال حبس، ۳ سال تبعید و جزای نقدی محکوم شد. سهیل عربی در تاریخ ۹ اردیبهشت‌ماه سال جاری به دلیل درد شدید به بیمارستان فیروزآبادی تهران اعزام و پس از انجام معاینات ابتدایی بدون رسیدگی پزشکی به زندان بازگردانده شد. با وجود تداوم درد شدید، مسئولان زندان تاکنون با اعزام مجدد او به بیمارستان و رسیدگی مناسب پزشکی موافقت نکرده‌اند. عربی در فروردین‌ماه سال جاری در نامه‌ای وضعیت نامناسب خود و زندانیان محبوس در تیپ ۱ زندان تهران بزرگ (فشافویه) را یادآوری کرده بود. به گفته فرنگیس مظلوم فرزندش از مدتی قبل در اعتصاب غذای اعتراضی به سر می‌برد. فرنگیس مظلوم آذر‌‌ماه سال گذشته در گفت‌وگویی با زمانه شرایط فرزندش را اسفناک خوانده و آن را به «زندگی در جهنم» تشبیه کرده بود.

منبع:پژواک ایران