PEZHVAKEIRAN.COM پنج زندانی زن از زندان قرچک ورامین به زندان اوین منتقل شدند
 

پنج زندانی زن از زندان قرچک ورامین به زندان اوین منتقل شدند

خبرگزاری هرانا – روز چهارشنبه پنج زندانی زن از زندان قرچک ورامین به بند زنان زندان اوین منتقل شدند. شکوفه یداللهی، الهام احمدی و سپیده مرادی سه تن در این زندانیان هستند که از تاریخ ۱ اسفندماه سال ۹۶ و در جریان حوادث موسوم به گلستان هفتم به همراه تعداد بسیاری از دراویش گنابادی بازداشت و مدتی بعد توسط دادگاه انقلاب تهران به حبس محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۲۶ تیرماه ۱۳۹۸ پنج زندانی از زندان قرچک ورامین به بند زنان زندان اوین منتقل شدند.

سه تن از این زندانیان شکوفه یداللهی، الهام احمدی، سپیده مرادی، از درویش گنابادی هستند که پس از تحمل بیش از ۵۰۰ روز حبس به صورت تبعیدی در زندان قرچک ورامین که محل نگهداری زنان زندانی با جرائم عمومی است، به زندان اوین منتقل شده اند.

هویت دو زندانی دیگر کماکان توسط هرانا در حال بررسی است.

این زنان درویش در تاریخ ۱ اسفندماه سال ۹۶ و در جریان حادثه گلستان هفتم بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شده بودند.

شعبه ۱۵ و ۲۶ دادگاه انقلاب تهران در مرحله بدوی، این شهروندان را به ۵ سال حبس تعزیری محکوم کرد. علاوه بر این شکوفه یداللهی و سپیده مرادی بر اساس دادنامه صادره به دو سال ممنوعیت و محرومیت از فعالیت اجتماعی و رسانه‌ای نیز محکوم شدند.

در مرحله تجدید نظر، حکم صادره توسط دادگاه انقلاب علیه شکوفه یداللهی و سپیده مرادی به ۲ سال حبس تعزیری و حکم صادره علیه الهام احمدی به ۱ سال و شش ماه حبس تعزیری کاهش پیدا کرد.

الهام احمدی نیز علاوه بر حکم فوق الذکر در آذرماه سال ۹۷ در حالی که در زندان قرچک ورامین به سر می برد با شکایت محمدی رئیس این زندان از بابت اتهامات “نشر اکاذیب و توهین به ماموران” به دادگاه احضار شده و توسط شعبه ۱۱۴۵ دادگاه کیفری بعثت به ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شده بود.

 

 

منبع:پژواک ایران