PEZHVAKEIRAN.COM تایید حکم هفت سال حبس محمد پتایش در دادگاه تجدیدنظر
 

تایید حکم هفت سال حبس محمد پتایش در دادگاه تجدیدنظر

ماف نیوز: حکم هفت سال حبس محمد پتایش شهروند پیرانشهری عینا در دادگاه تجدیدنظر تایید شد. او با اتهاماتی مرتبط با احزاب کرد مخالف نظام بازداشت شده و با اتهام “جاسوسی برای آمریکا” از سوی دادگاه انقلاب ارومیه با این حکم روبرو شده بود.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، حکم هفت سال حبس “محمد پتایش” ۴۹ ساله فرزند محمدکریم از اهالی روستای “قمطره” از توابع پیرانشهر که با اتهام “جاسوسی برای آمریکا” از سوی دادگاه انقلاب ارومیه صادر شده بود، عینا در دادگاه تجدیدنظر تایید شد.

محمد پتایش


تلگرام ماف نیوز
یک منبع مطلع با تایید این خبر گفت: “آقای پتایش که هم‌اکنون در زندان ارومیه دوران محکومیت خود را سپری می‌کند، جهت سهولت رفت و آمد خانواده برای ملاقات‌های حضوری در زندان، درخواست انتقال به زندان نقده را به مسئولین ارائه داده و منتظر پاسخ می‌باشد.”

 

حکم دادگاه بدوی در روز یکشنبه ۳۰ دی‌ماه ۹۷ در زندان ارومیه به وی ابلاغ شده بود.

محمد پتایش روز سه‌شنبه ۸ اسفند ۹۶ به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام” از سوی نیروهای سپاه پاسداران در پیرانشهر بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاههای امنیتی این ارگان در ارومیه منتقل شد.

او مجددا روز سەشنبە ٩ مرداد ۹۷ جهت تکمیل بازجویی‌ها بار دیگر به بازداشتگاه سپاه پیرانشهر منتقل شده و نهایتا پس از اتمام بازجوییها در پاییز ۹۷ به زندان ارومیه منتقل شد.

این شهروند که طی مراحل بازجویی، امکان دسترسی به وکیل و یا ارتباط با خانواده را نداشت، پس از انتقال به زندان ارومیه برای اولین بار توانسته بود خانواده‌اش را ببیند.

منبع:پژواک ایران