بنا به اطلاع سازمان حقوق بشر ایران، صبح روز جاری، چهارشنبه ۲۹ خرداد ماه، حکم دو نفر در زندان رجایی شهر کرج به اجرا درآمد. این دو زندانی با اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده بودند.

یکی از زندانیان اعدام شده فاطمه نصیری نام داشت که صبح روز جاری از بند ۷ زندان قرچک ورامین (شهر ری) جهت اجرای حکم به زندان رجایی شهر منتقل شده بود. وی از حدود ۱۱ سال پیش در زندان بسر برده بود.

یک منبع مطلع در خصوص وی به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «فاطمه نصیری قتلی که پسرش مرتکب شده بود را به عهده گرفته بود».

گفتنی است، در هنگام اعدام این زن دو تن از پسران مقتول حضور داشتند.

هویت زندانی دیگر که صبح روز جاری اعدام شد تا لحظه تنظیم این خبر مشخص نشده است. وی با اتهام «قتل همسرش» به اعدام محکوم شده بود.

این زندانیان در یک گروه پنج نفره، صبح روز یکشنبه ۲۶ خرداد ماه به سلول انفرادی منتقل شدند. از بین چهار زندانی دیگر، شاهین شیخان از بند ۱ موفق به اخذ رضایت از شکات پرونده خود شد و به بند بازگشت. سه زندانی دیگر نیز با اخذ مهلت از شکات پرونده به بندهای خود بازگشتند.

اعدام این دو زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های رسمی اعلان نشده است.

بر اساس گزارش سالانه سازمان حقوق بشر ایران، در سال ۲۰۱۸ میلادی، دست‌کم ۲۷۳ نفر در زندان‌های مختلف ایران اعدام شدند که از این تعداد دست‌کم ۱۸۸ نفر با اتهام قتل عمد به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده بودند. تقریبا ۶۶ درصد اعدام‌های شمارش شده این سال، یعنی ۱۸۰ مورد از سوی مقامات اعلام نشده‌اند.

عدم درجه بندی برای قتل عمد در ایران باعث می‌شود هر نوع قتلی فارغ از شدت و ضعف و انگیزه متهم، منجر به صدور حکم اعدام شود.