فردا ديرست!
نيما اميني پور

از آغاز انقلاب ٥٧ و از همان ابتداي شروع اغتشاشات در ايران، تمام حركتهاي انقلاب اسلامي همراه با حمله هاي وحشيانه و ويراني و كشتار بوده است. از به آتش كشيدن سينما ركس آبادان تا سوزاندن زنان در محلات خاص، از اعدامهاي روي پشت بام مدرسه رفاه تا كشتار خونين دهه ي شصت، از وحشيگريهاي روزمره ي رژيم بمحض استقرارش در لباس كميته چيها و يورش آنها به خانه هاي مردم براي توقيف اشخاص و كتب و مجلات در سالهاي نخست و ادامه ي يورشهاي وحشيانه در دومين دهه براي توقيف ويدئو و فيلمهاي بتاماكس و وي اچ اس، و در سومين دهه بالا رفتن از ديوار و بام منازل براي توقيف ماهواره و در چهارمين دهه هرچه بسته تر كردن فضاي مجازي و فيلترينگ شديد اينترنت و يورش براي ضبط و توقيف كامپيوتر و.....

زمان جنگ ايران و عراق، حاكمان جمهوري اسلامي هزاران هزار تن از مخالفان خود را كشتند،  در صورت جنگ و رويارويي نظامي جمهوري اسلامي با امريكا، حال كه مخالفان حكومت اسلامي تعدادشان به حدود ٧٨ ميليون تن يعني نزديك به كل جمعيت ايران رسيده است (فرض را بر اين ميگذاريم كه خوديهايشان و قمه كش ها و قداره بندها و شسشتشوي مغزي شده هايشان ماكسيمم دو ميليون نفرتد!) در اين شرايط چه گزينه اي در پيش روي رژيم حاكم بر ايران است؟ قتل عام جمعي مشابه دهه ي شصت؟

گرچه فقر و نكبتي كه بدليل سياستهاي ملت بر باد ده رژيم، دامنگير اكثريت مردم ايران شده بگونه اي قتل عام محسوب ميشود و ميتوان نام اين زندگي فلاكتبار ايرانيان را "قتل عام سفيد يا كشتار جمعي سفيد" نامگزاري كرد،  با اينحال تنها راه حلي كه ميتواند  كشور و ملت تحت ستم ايران را نجات دهد   در دستهاي خود مردم است. 
ملت ايران بايستي در شرايطي كه رژيم با پليدي سعي در افزايش تنش و آتش افروزي در منطقه ميكند و براي وقوع جنگ با امريكا لحظه شماري كرده، موشكها و سلاح هاي جديد و كاملأ سري خود را به رخ دولت امريكا مي كشد، به تشكيل تيم هاي سياسي بپردازد بدينگونه كه در هر شهر تيم عملياتي منسجم با حضور قشرهاي مختلف ايجاد نمايد كه در آن هم حضور تئوريسن هاي خبره و هم حضور نيروهايي كه ميتوانند برنامه ريزي ها را به اجرا برسانند، لحاظ شده باشد. درواقع هم نيروهاي فكري و هم نيروهاي عملي در كنار هم در اين تشكلهاي مردمي حضور داشته باشند. 
مسلمأ ايجاد اين تيم ها زير چشم هاي تيز انواع و اقسام وزارتخانه هاي اطلاعاتي و امنيتي و پليس محسوس و نامحسوس و فتا و عوامل نفوذي و خبرچين هاي كاسه ليس و نان به نرخ روزخور، نه تنها كار سهل و  ساده اي نيست، بلكه مخاطرات بسياري هم دارد ولي در شرايطي كه رژيم در بن بستهاي پيش روي خود، دچار گيجي و عدم تعادل و توازن در تصميم گيريهاي سياسي ست،  ميتوان هسته هاي مبارزاتي را كه در حال حاضر علنأ وجود دارند و متشكل از اصناف مختلف معترض به شرايط اقتصادي و فرهنگي و سياسي ، هستند، از جمله كارگران ، نويسندگان، دانشجويان، فرهنگي ها، بازنشستگان، هنرمندان، كاميونداران، بخشي از بازاريها، بخشي از روحانيت مخالف سياستهاي رژيم، اساتيد دانشگاه ها، پزشكان مسئول و مردمدوست، پرستاران زحمتكش ، و ديگر اصنافي كه در بازه هاي زماني مختلف، بر عليه سياستهاي نابودگر رژيم ، دست به اعتراض و تجمع و مخالفت زده اند، را پيرامون محوري مشخص گرد آورد و با برنامه ريزي مشخص و سازماندهي تخصصي ، هر شهر را به شهر ديگر و در مراحل بعد در سطح استانها به يكديگر متصل كرد و خيزش نهايي براي سرنگون كردن رژيم اسلامي را رقم زد.
سالهاي سالست كه بين قشرهاي مختلف، در اعتراض به حكومت، تجمع و اعتصابات بسياري شكل گرفته كه گاه با شديدترين حملات خونين (از سوي رژيم) سركوب شده؛ با اينحال تمام اين حركتها "زنده" و "همچنان پر قدرت" در بطن و حتي سطح جامعه حي و حاضرند، منتها بايد توجه داشت كه بدون بهم پيوستگي تجمعات اعتراضي، و بدون هماهنگ سازي اهداف مردمي، تجمع اصناف مختلف كارساز نيست. 
شرايط فعلي اقتصادي و سياسي، و خشم و انزجار مردم نسبت به فساد و غارتگري حاكمان، موجب شده كه جامعه ي ايران به بالاترين حد پتانسيل براي قيام گسترده دست يابد، بهمين دليل بهره گيري و به نتيجه. رساندن اين پتانسيل هرچه بيشتر ضرورت برنامه ريزي و سازماندهي در تمام لايه ها را به وضوح نمايان ميكند.
پيش از آوار شدن يك جنگ نظامي بر سر مردم ايران. و باز پنجاه سال ديگر به عقب برگشتن از همه نظر، و  حتي پيش از اينكه "قتل عام سفيد" در مقطع كنوني، ايران و ايراني را بنابودي مطلق بكشاند و قبل از اينكه رهبران و سرداران رده بالا و خدم و حشم شان مابقي ثروتهاي اين سرزمين را به يغما برده و در گوشه گوشه ي جهان متواري و مخفي شوند، بايستي اقدام كرد ، وگرنه فردا ديرست!


نيما اميني پور

 

 
 
 
 

منبع:پژواک ایران


فهرست مطالب  نيما اميني پور در سایت پژواک ایران