PEZHVAKEIRAN.COM مرگ مشکوک یک زندانی در زندان رجایی شهر ایران
 

مرگ مشکوک یک زندانی در زندان رجایی شهر ایران

 

مرگ مشکوک یک زندانی در زندان رجایی شهر ایران/ لزوم انجام تحقیقات مستقل در مورد مرگ یک زندانی بر اثر ضرب و جرح ماموران


سازمان حقوق بشر ایران روز جمعه ۹ فروردین (۲۹ مارس) گزارش داد که یک زندانی به نام بهمن میرزایی، که از بیماری اعصاب و روان رنج می‌برد و تحت نظر متخصص بود، پس از ضرب و شتم نگهبانان زندان رجایی شهر ایران جان خود را از دست داد.

سازمان حقوق بشر ایران  به نقل از یک منبع مطلع گزارش داده است که بهمن میرزایی شامگاه دوشنبه ۵ فروردین "با چوب و باتوم مورد ضرب و شتم قرار گرفت و صبح روز بعد جسد وی را از سلولش خارج کردند".

مسئولان زندان می‌گویند که او خودکشی کرده است. سازمان حقوق بشر ایران با استناد به اظهارات دست کم سه زندانی و یکی از بستگان درجه یک بهمن میرزایی که این سازمان با آن‌ها صحبت کرده است، مرگ این زندانی را قتل می‌داند. 

بهمن میرزایی، متولد ۲۰ بهمن ماه ۱۳۶۴، به اتهام "درگیری دسته‌جمعی منجر به قتل" بازداشت و از سه سال پیش در زندان رجایی شهر کرج به سر می‌برد. به گفته یکی از هم‌بندی‌های او، بهمن میرزایی در این مدت در زندان "افسردگی شدید گرفت. دکترها به قرص بستندش و قرص‌ها حالش را روز به روز بدتر کرد تا این‌که کارش به امین‌آباد کشید. روزی هم که آخرین کتکش را خورد قرص مصرف کرده بود و با زندان‌بان جر و بحث کرد که این اتفاق افتاد".

منبع:پژواک ایران