یاشار سلطانی به ۵ سال حبس و فرهاد میثمی و رضا خندان به ۶ سال حبس محکوم شدند

 
mediaیاشار سلطانی، مدیر مسئول معماری نیوزDR

رضا خندان و فرهاد میثمی، هر یک به شش سال حبس تعزیری و یاشار سلطانی به ۵ سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت خروج از کشور، عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی و فعالیت رسانه‌ای و مجازی محکوم شدند.

 
 

یاشار سلطانی، مدیر مسئول سایت معماری نیوز، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، به ریاست قاضی صلواتی، به ۵ سال حبس تعزیری، دو سال ممنوعیت از عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی، فعالیت در رسانه‌ها، مطبوعات و فضای مجازی و خروج از کشور محکوم شد.

اتهامات یاشار سلطانی، "جمع‌آوری و انتشار اطلاعات طبقه‌بندی شده مربوط به سازمان بازرسی کشور"، "نشر مطالب خلاف واقع به قصد تشویش افکار عمومی"، "افترا نسبت به شرکت عمران تکلار" و "تهدید نسبت به شرکت عمران تکلار" عنوان شده است.

بدنبال انتشار گزارشی مرتبط با موضوع واگذاری برخی املاک از سوی شهرداری به کارکنان و اعضا شورای اسلامی شهر تهران، همراه با انتشار نامه سازمان بازرسی کل کشور از سوی سایت معماری نیوز، در شهریور ۹۵، یاشار سلطانی، مدیر مسئول این پایگاه اینترنتی احضار و بازداشت، اما سپس با قرار وثیقه آزاد شد.

۱۲ سال حبس تعزیری برای دو فعال مدنی

 
 

در احکام جداگانه، فرهاد میثمی، وکیل دادگستری و رضا خندان، فعال مدنی و همسر نسرین ستوده، هر یک به ۶ سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت از عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی، فعالیت در رسانه‌ها، مطبوعات و فضای مجازی و خروج از کشور محکوم شدند.

محمد مقیمی، وکیل مدافع دو فعال مدنی، فرهاد میثمی و رضا خندان، اعلام کرد: روز سه‌شنبه دوم بهمن ۱۳۹۷، احکام شش سال حبس برای موکلانش، به وی اعلام شده است.

به گفته این وکیل دادگستری، موکلان وی به "اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور"، به پنج سال و به اتهام "فعالیت تبلیغی علیه نظام" به یک سال حبس محکوم شدند.

محمد مقیمی افزود: احکام صادره برای دو موکل وی قطعی نبوده و وی در دادگاه تجدیدنظر به حکم بدوی اعتراض خواهد کرد.

فرهاد میثمی، روز سه‌شنبه ۹ مرداد ۹۷ و رضا خندان، روز سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۹۷، در منازل شخصی خود توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

رضا خندان پس از گذراندن یک دوره طولانی مدت بازداشت، در حال حاضر، با قید وثیقه آزاد است اما فرهاد میثمی در زندان اوین در حبس به سر می‌برد.

منبع:پژواک ایران