PEZHVAKEIRAN.COM سپیده قلیان تحت بازجویی در سلول انفرادی اطلاعات سپاه است
 

سپیده قلیان تحت بازجویی در سلول انفرادی اطلاعات سپاه است

سپیده قلیان، فعال مدنی که در اعتراضات موسوم به هفت‌تپه در اهواز بازداشت‌شده‌است، در انفرادی و تحت بازجویی‌های مکرر به‌سر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سپیده قلیان، فعال مدنی که ۲۷ آبان‌ماه ۹۷ در ارتباط با اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌تپه در اهواز بازداشت‌شده‌است، در انفرادی و تحت بازجویی‌های مکرر از سوی اطلاعات سپاه به‌سر می‌برد. گفته شده وی در طول این مدت، از حق داشتن وکیل محروم بوده و کماکان ممنوع‌الملاقات، در سلول انفرادی اطلاعات سپاه اهواز نگهداری می‌شود.

یک منبع مطلع در این خصوص به کمپین گفت: «نهادهای امنیتی، علی‌رغم تلاش فعالان حقوق بشر و خانواده‌اش، از آزادی وی، ممانعت می‌کنند و با گذشت دو هفته از بازداشت، همچنان در سلول انفرادی اطلاعات سپاه اهواز نگهداری می‌شود و تحت بازجویی‌های مکرر قرار دارد. وی هم‌چنین از دسترسی به وکیل و حق ملاقات محروم است.»

این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: «وکیل انتخابی خانواده‌ وی، مورد قبول بازپرس پرونده قرار نگرفته و گفته شده که وکیل مورد انتخاب بایستی حتما از لیست وکلای مورد تایید قوه قضاییه باشد و بنابر گفته شاهدان، سپیده قلیان، هنگام دستگیری مورد ضرب و جرح قرار گرفته‌بود و خانواده این فعال مدنی و خبرنگار با شنیدن اخبار شکنجه‌ی اسماعیل بخشی به شدت نگران وضع او شده‌اند.»

منبع:پژواک ایران