نفوذی ها در مهمترین نهادهای انقلابی: احراز هویت یک سپاهی محکوم به اعدام

 

faza_110718.jpgخبرگزاری هرانا - در تاریخ ۱۷ مهرماه سال جاری هرانا در گزارشی از محکومیت یک زوج متهم به جاسوسی به حبس و اعدام خبر داده بود. لیلا تاجیک زندانی محبوس در بند زنان زندان اوین به اتهام "جاسوسی برای کشور متخاصم" به ۱۵ سال حبس در تبعید محکوم و همسر سابق وی نیز از بابت همین پرونده به اعدام محکوم شده بود. پس از گذشت زمان هویت فرد محکوم به اعدام به نام "سید جمال حاجی زوار" ۴۷ ساله و کارمند سابق هوا و فضای سپاه توسط این خبرگزاری احراز شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، هویت یک زندانی محکوم به اعدام احراز شده است.

در مهرماه سال جاری "سید جمال حاجی زوار" ۴۷ ساله، کارمند سابق هوا و فضای سپاه، به اتهام جاسوسی برای کشور متخاصم به اعدام محکوم شده و همزمان همسر سابق وی "لیلا تاجیک" که هم‌اکنون در بند زنان زندان اوین در حال تحمل دوران محکومیت خود است از بابت همین پرونده توسط شعبه چهارم دادگاه نظامی تهران به ۱۵ سال حبس و تبعید به کرج محکوم شده است.

سید جمال حاجی زوار در تاریخ ۱۴ شهریورماه ۹۶ به اتهام جاسوسی همزمان با همسر سابقش لیلا تاجیک در یک پرونده مشترک توسط اطلاعات سپاه بازداشت و در خانه‌های امن اطلاعات سپاه نگهداری می‌شدند. لیلا تاجیگ همسر سابق وی پس از ۷ ماه و در تاریخ ۲۷ اسفندماه همان سال به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

سید جمال حاجی زوار طی ۱۴ ماه اخیر در سکوت خبری رسانه‌های داخلی کماکان در خانه‌های امن اطلاعات سپاه نگهداری می‌شود و گزارش‌ها حاکی از اعمال شکنجه‌های شدید ازجمله کشیدن ناخن‌های دست و پا و وصل کردن شوک الکتریکی به وی در سلول‌های موسوم به سلول مرگ است.

پیشتر یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفته بود: "به دلیل همزمانی بازداشت این زوج، فرزندان آنها به نام‌های صهبا ۱۶ ساله و سهند ۱۹ ساله بدون سرپرست و با فشار فراوانی که از سوی اطلاعات سپاه متحمل می‌شوند در حال گذران زندگی هستند".

اطلاعات موشکی ایران را چه کسانی در اختیار آمریکا گذاشته اند؟ نفوذی ها در مهمترین نهادهای انقلابی

کلمه - لیست تحریم های آمریکا علیه ایران منتشر شد. در این میان نکته جالب توجه و حائز اهمیت حضور افراد و شرکت هایی در این لیست بود که اصطلاحا سفید خوانده می شوند. در واقع بخشی از این لیست مربوط به افراد و شرکت هایی بوده که هیچ سابقه همکاری با سپاه و یا نهادهای رسمی و حکومتی نداشته اما در عین حال توانایی و امکان دور زدن تحریم ها را داشتند و پیش از این نیز به کشور در خصوص دور زدن تحریم ها کمک کرده بودند.

حال اسم این افراد در میان لیست تحریم‌ها است، مساله ای که از دیروز سوالاتی را بوجود آورده که چطور آمریکا توانسته از حضور این افراد خبر دار شود و چه کسی چنین لیست کاملی را در اختیار خزانه داری آمریکا قرار داده است. با انتشار چنین لیستی از سوی آمریکایی ها، بحث نفوذ مجددا در جامعه مطرح شده است.

چند هفته‌ی پیش نیز، بدنبال حمله به مرزبانی ایران در سیستان و بلوچستان بحث نفوذ مجددا مطرح شد، گفته می شد که در آن جریان نیز نفوذی کمک کرده بود تا تروریست ها بتوانند به مقر مرزبانان وارد شده و آنان را گروگان بگیرند.

البته این تمام ماجرا نیست، هنوز از یادها نرفته است که اسرائیلی ها چند وقت پیش، چطور اسناد هسته ای ایران را توانستند بی هیچ مزاحمتی از کشور خارج کنند.

در حالیکه اتفاقات این مدت حاکی از وجود یک شبکه جاسوسی و نفوذ در کشور است و شواهد نیز این مدعا را تقویت می‌کند که بیشتر افراد این شبکه وابسته به نهادهای امنیتی چون سپاه و وزارت اطلاعات هستند، و یا در نهادهای انتصابی و بالادستی نفوذ دارند، اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات کماکان مشغول بازداشت فعالان سیاسی، مدنی، روزنامه نگاران، فعالان محیط زیستی و ... هستند.

بر اساس اخبار رسیده به کلمه چندی است که یک زوج متهم به جاسوسی که عضو سپاه بوده اند در زندان اوین در بازداشت بسر می برند.

به گزارش کلمه، این زن و شوهر که به اتهام جاسوسی برای سرویس های امنیتی آمریکا بازداشت شده‎اند در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشغول به فعالیت بوده و از رده های بالای این نهادنظامی محسوب می شدند. همچنین بستگان این زوج نیز از رده‌های بالای اطلاعات سپاه هستند. البته این دو نفر تنها نبوده و افراد دیگری از وابستگان چند فرد سرشناس در چند نهاد انتصابی نیز آنان را در این پروژه جاسوسی یاری میرساندند که همگی بازداشت شده‌اند.

در حالیکه رسانه های نزدیک به سپاه مدعی شدند که فعالان محیط زیست با استفاده از دوربین های عکاسی مخصوص یوزپلنگ اطلاعات سایت های موشکی سپاه را رصد می‌کردند، این زن و شوهر به مدت سه سال اطلاعات موشکی ایران، سکوهای پرتاب و نقشه های دقیق و محاسباتی موشک‌های شهاب را در اختیار سرویس جاسوسی ایالات متحده یعنی سازمان سیا قرار می داده‌اند.

این دو نفر حتی اطلاعاتی را نیز در خصوص کمک نظامی سپاه به حوثی های یمن در اختیار سرویس جاسوسی آمریکا گذاشته اند. این اطلاعات در ملاقات این زوج با افسر سیا در یکی از کشورهای عربی داده ‌شده است.

داستان بازداشت جاسوسانی که در نهادهای چون سپاه و یا وزارت اطلاعات و چند نهاد نظامی دیگر جدید نیست و پیش از این نیز بوده است. چند سال پیش راننده دفتر یکی از مقامات ارشد نظامی به اتهام جاسوسی برای اسرائیل اعدام شد. خبرها و شنیده‌های جدی حکایت از آن دارد که در سالیان اخیر مسئول میز اسرائیل در اطلاعات سپاه به اتهام جاسوسی برای اسرائیل دستگیر و پس از ماه‌ها بازجویی اعدام شده است.

همین اتفاق برای مسئول میز اسرائیل در وزارت اطلاعات نیز اتفاق افتاده و او نیز همان فرجام هم ردیف خود در اطلاعات سپاه را داشته است.

بسیاری از زندانیان سیاسی سال های اخیر در بند ۳۵۰ با کسانی هم بند بوده اند که به اتهام جاسوسی در زندان بوده و بعضا حکم اعدام داشته و یا دارای احکام حبس بوده اند. کسانی که خود نیز به اتهام خویش تصریح داشته و بعضا از آن دفاع نیز می کرده اند!

در چند سال گذشته، خبری در محافل سیاسی داخلی و بین المللی مطرح شد که یک جاسوس و نفوذی اسرائیل در بین نزدیکان حسن نصرالله بازداشت شده است. از همین طریق یک شبکه جاسوسی اسرائیل در ایران نیز لو رفت که نفوذ عمیقی در ایران و حتی در سطح بیت مقامات بالای کشور داشت.

گفته می‌شود بیش از سی نفر از افراد با اتهام‌های اثبات شده در رابطه با همکاری مستقیم با اسرائیل بازداشت شده‌بودند، افرادی که بعضا در بند ۳۵۰ اوین نیز حضور داشته و به اتهامات خود پیش بقیه زندانیان اعتراف کرده بودند. این‌ افراد بیشتر وابسته به اطلاعات، سپاه و بسیج بوده‌اند.

گفته شده بود که فردی در ازای دریافت حدود ۶۰ هزار دلار در یک سال اطلاعات و نقشه کل پادگان‌های سپاه در تهران را به اسرائیلی‌ها داده است.

نکته جالب این که عمده جاسوسی های مقامات نظامی و امنیتی برای اسرائیل بوده و هست. مانند یکی از مسئولان اطلاعات در خوزستان و یا فردی سپاهی که دو نفر از اقوام شان نیز بازجوی امنیتی هستند و گفته می شود هفتاد هزار دلار از اسرائیلی ها دریافت کرده و یا یکی از نیروهای سپاه که وی نیز حکمی ده ساله به جرم جاسوسی برای اسرائیل دارد و..

از سوی دیگر هنوز مشخص نیست چه بر سر پرونده مداحان معروف که متهم به جاسوسی بوده‌اند آمده است و ترجیح داده شده که در این باره صحبتی نشود تا مبادا کوس رسوایی وابستگان به سپاه پیش از این از بام بیافتد.

همین چندی پیش بود بعضی از گردانندگان سایت عماریون وابسته به سپاه نیز بازداشت شدند. گفته میشد که به اتهام جاسوسی و ارسال خبر برای یکی از کانال های خبری مخالف نظام بازداشت شده بودند.

تمام این اخبار را باید گذاشت کنار سخنرانی ماه های گذشته ی نتانیاهو. نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس در برنامه تکراری خود علیه ایران از اسنادی سخن گفت که توسط جاسوسان این رژیم از ایران خارج شده و در اختیار آنان قرار گرفته است. اسنادی که قطعا نه توسط فعالان محیط زیست و نه توسط روزنامه نگاران همیشه بازداشت شده از کشور خارج می شود.امکان دسترسی به این اسناد و مدارک برای هر فردی امکان پذیر نیست و فقط کسانی می توانند این اسناد و یا موارد مشابه رو از کشور خارج کنند در در رده های بالای نظامی و امنیتی قرار دارند. حال که در لیست تحریم ها نیز شواهد متقنی از حضور نیروهای نفوذی در درده های بالا وجود دارد.

مجموعه‌ی این اخبار بیانگر این نکته است که چه نیروهای امنیتی در سپاه و چه در وزارت اطلاعت و چه قضات دستگاه قضایی به جایی اتهام زنی های هرروزه به فعالان مدنی و سیاسی و روزنامه نگاران و ....خانه خود را نگهبانی دهند و مراقب باشند تا اهل خانه شان جاسوس از آب درنیاید.

منبع:پژواک ایران