PEZHVAKEIRAN.COM گزارشی از محکومیت چهار فعال سیاسی به اتهام «شکیل گروه غیرقانونی»
 

گزارشی از محکومیت چهار فعال سیاسی به اتهام «شکیل گروه غیرقانونی»


دادگاه انقلاب بهارستان مرتضی نظری سدهی زندانی محبوس در بند ۴ زندان اوین و همسرش زهرا زارع سراجی را به حبس و تبعید محکوم کرد. طی حکم صادره توسط این دادگاه مرتضی نظری سدهی به اتهام “تشکیل گروه غیرقانونی”، “نشر اکاذیب در فضای مجازی” و “تبلیغ علیه نظام” مجموعا به ۱۳ سال حبس تعزیری، ۲ سال تبعید و جزای نقدی و زهرا زارع سراجی از بابت همین اتهامات به ۸ سال حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی محکوم شدند. دو تن دیگر از هم پرونده‌ای های ایشان به نام “علی کبیرمهر” و “علی بازآزاده” نیز به همین اتهامات به ۱۳ سال حبس تعزیری و تبعید محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا،  دادگاه انقلاب بهارستان مرتضی نظری سدهی زندانی محبوس در بند ۴ زندان اوین و همسرش زهرا زارع سراجی را به حبس و تبعید محکوم کرد.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “طی حکم دادگاه انقلاب بهارستان مرتضی نظری سدهی و دو هم‌پرونده‌ای دیگر ایشان به نام‌های علی کبیر‌مهر و علی بازآزاده از بابت اتهام «تشکیل گروه غیرقانونی» به ۱۰ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به شهرستان ازنا و زهرا زارع سراجی همسر مرتضی نظری سدهی نیز از بابت همین اتهام به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شدند. از بابت اتهام «نشر اکاذیب در فضای مجازی» نیز هر کدام از این افراد به تحمل ۲ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» نیز به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شدند. همچنین پرداخت ۴ میلیون تومان جزای نقدی و یادگیری بخش‌هایی از کتاب قرآن نیز قسمتی احکام صادره علیه این ۴ نفر بوده است”.

این منبع مطلع همچنین افزود: “مصادیق اتهامات مطروحه علیه این افراد «عضویت در گروه‌های سلطنت طلب تلگرامی، تشکیل احزاب در فضای مجازی و تشویق و تهییج معترضان در دی‌ماه ۹۶» عنوان شده است”.

این منبع همچنین وضعیت جسمی و روحی مرتضی نظری سدهی و زهرا زارع سراجی را به دلیل بیماری‌های مختلفی که هر دو دچار هستند نامناسب توصیف کرد.

لازم به ذکر است زهرا زارع سراجی پیشتر با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان زمان دادرسی از بند زنان زندان اوین آزاد شده است.

منبع:پژواک ایران