بنی تمیم: ناقوسی از احتمال برخورد به حریف اسراییلی خبر نداشت/ رد شایعه باخت عمدی فرنگی کار ایرانی

نایب رییس فدراسیون کشتی شایعه باخت عمدی فرنگی کار ایرانی در مسابقات جهانی را رد کرد.

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته مسابقات کشتی فرنگی نوجوانان جهان در شهر زاگرب کرواسی برگزار شد که در هر ۵ وزن نمایندگان کشورمان حضور داشتند.


تا قبل از آغاز این رقابت ها مسئولان فدراسیون کشتی دغدغه بزرگی پیرامون احتمال رویارویی کشتی گیران ایرانی با نمایندگان رژیم صهیونیستی داشتند. در کشتی آزاد که با وجود قهرمانی نوجوانان ایرانی چنین اتفاقی رخ نداد و خطری احساس نشد.


روز گذشته در وزن ۸۰ کیلوگرم کشتی فرنگی چنین خطری احساس می شد و ممکن بود ملی پوش ایرانی با شکست دادن حریف در مسابقه نیمه نهایی در فینال با حریف اسراییلی روبه رو شود. در وزن 80 کیلوگرم محمد ناقوسی پس از استراحت در دور اول در دور بعد با نتیجه 4 بر 3 امیرخان تسوچویف از روسیه را شکست داد. وی در دور سوم مقابل تیرونه استرکنبورگ از هلند با نتیجه 5 بر صفر به پیروزی رسید. ناقوسی در دور چهارم اوکتای دمیر از ترکیه را با نتیجه 8 بر صفر مغلوب کرد و راهی مرحله نمیه نهایی شد. ناقوسی در این مرحله در مصاف با گئورگی تسوپوراشویلی از گرجستان با نتیجه 7 بر یک شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت.


پس از شکست این کشتی گیر نوجوان در نیمه نهایی که ممکن بود در فینال با حریف اسراییلی برخورد کند، شائبه هایی پیرامون باخت عمدی این فرنگی کار مطرح شد. البته نایب رییس فدراسیون کشتی به شدت این موضوع را تکذیب کرده و اعلام کرده اصلا کادرفنی اجازه نداده این کشتی گیر متوجه چنین اتفاقی شود.


حمید بنی تمیم، نایب رییس فدراسیون کشتی در این باره به ایسنا گفت: هر ۲ مبارزه به صورت هم‌زمان برگزار شد و نظر تمامی اعضای کادر فنی این بود که ناقوسی بدون توجه به نتیجه کشتی دیگر با تمام توان برای رسیدن به پیروزی مبارزه کند. تا آنجایی که من اطلاع دارم کادر فنی نیز اجازه نداد ناقوسی از این موضوع اطلاع پیدا کند که ممکن است در فینال به کشتی‌گیر اسراییلی برخورد کند. به هیچ وجه چنین صحبت‌هایی واقعیت ندارد که باخت کشتی گیر ما عمدی بوده است. ناقوسی تمام سعی خود را به کار بست که مقابل حریف به برتری برسد.

منبع:پژواک ایران