سهیل عربی مجددا به حبس محکوم شد‎

سهیل عربی، زندانی سیاسی محبوس در زندان فشافویه در پرونده‌ای جدید از سوی شعبه ۲۸دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه مجموعا به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. در این پرونده برای همسر سابق آقای عربی نیز احکام زندان صادر شده است.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سهیل عربی، زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ (فشافویه) در پرونده‌ای که در داخل زندان برای وی مفتوح شده بود، به اتهامات "توهین به مقدسات" و "تبلیغ علیه نظام" از سوی شعبه ۲۸دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه مجموعا به تحمل ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد.
 
در این پرونده مفتوحه سهیل عربی از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یکسال، از بابت اتهام توهین به مقدسات به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و نسترن نعیمی، همسر سابق آقای عربی نیز به تحمل یک سال و شش ماه حبس  محکوم شده است.
 
جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سهیل عربی در پرونده جدید که در زمان تحمل دوران محکومیت‌اش مفتوح شده بود، روز یکشنبه  ۲۰ خرداد ماه ۹۷ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد.
 
در این جلسه سهیل عربی به همراه همسر سابق خود به اتهامات "ارتباط با رسانه های بیگانه، توهین به رهبری، توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام” محاکمه شده بودند.

منبع:پژواک ایران