PEZHVAKEIRAN.COM نمایش درخشان مکزیک؛ مدافع قهرمانی در نخستین گام شکست خورد
 

نمایش درخشان مکزیک؛ مدافع قهرمانی در نخستین گام شکست خورد

 
آلمان و مکزیکحق نشر عکسREUTERS

تیم ملی فوتبال آلمان قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴ در نخستین بازی خود در جام جهانی روسیه از مکزیک شکست خورد.

در این مسابقه که با قضاوت علیرضا فغانی، داور ایرانی برگزار شد، مکزیک با گل هروینگ لوزانو در دقیقه ۳۵ بازی پیش افتاد و در ادامه تلاش آلمان برای زدن گل بی‌ثمر ماند.

لوزانو با چهار گل بهترین گلزن مکزیک در مقدماتی جام جهانی بود، هرچند که این اولین گل او در جام جهانی به شمار می‌رود.

این سومین جام جهانی متوالی است که مدافع قهرمانی در اولین بازیش نمی‌تواند برنده شود. پیش از این ایتالیا در جام جهانی ۲۰۱۰ با پاراگوئه ۱-۱ مساوی کرده بود و اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۴ با نتیجه ۱-۵ به هلند باخت.

این نخستین شکست آلمان در جام جهانی پس از باخت به اسپانیا در نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۱۰ بود. باخت به مکزیک همچنین اولین شکست آلمان در بازی نخستش در جام جهانی پس از باخت آلمان غربی به الجزایر در جام جهانی ۱۹۸۲ اسپانیا بود.

اگر آلمان به عنوان تیم دوم گروه به مرحله بعد برود، احتمال دارد در یک هشتم نهایی مقابل تیم ملی فوتبال برزیل قرار بگیرد.

مردان یوآخیم لو گرچه در دیدارهای دوستانه پیش از جام جهانی نمایش چندان درخشانی نداشتند اما کمتر کسی تصور می‌کرد که آن‌ها جام جهانی را با شکست آغاز کنند. آلمان گرچه در این بازی ۶۷ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت اما با تیمی نسبتا پیر مقابل حریف ایستاد. آلمان در این مسابقه مسن‌ترین ترکیبش (۲۷ سال و ۳۱۰) را پس از فینال جام جهانی ۲۰۰۲ مقابل برزیل (۲۸ سال و ۱۶۶ روز) به زمین فرستاد؛ آلمان درآن مسابقه هم بازنده شد.

مکزیک اما در بازی با آلمان یکبار دیگر نشان داد که در "خوب شروع کردن" جام جهانی استاد است. این تیم شش بازی از هفت بازی نخستش در جام جهانی‌های برده و در یکی هم به تساوی رسیده است.

مکزیک پیش از این در هر سه مسابقه‌اش مقابل آلمان در جام جهانی بازنده بوده. این تیم در کل دو بار موفق شده آلمان را ببرد که آخرین آن به بازی دوستانه ژوئن ۱۹۸۵برمی‌گردد.

منبع:پژواک ایران