PEZHVAKEIRAN.COM شاهین ترکاشوند، قربانی دیگر اعتراضات دی ماه ۹۶ در کرج
 

شاهین ترکاشوند، قربانی دیگر اعتراضات دی ماه ۹۶ در کرج

چکیده :حسن(شاهین) ترکاشوند، ۲۴ ساله از قربانیان اعتراضات دی ماه ۱۳۹۶ در ایران است که روز سه شنبه، ۲۶ دی ماه جنازه او تحویل خانواده و دفن شده است. یکی از اعضای خانواده حسن ترکاشوند به کمپین حقوق بشر در ایران گفت که او از ناحیه شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفته و در بیمارستان جان باخته...

حسن(شاهین) ترکاشوند، ۲۴ ساله از قربانیان اعتراضات دی ماه ۱۳۹۶ در ایران است که روز سه شنبه، ۲۶ دی ماه جنازه او تحویل خانواده و دفن شده است. یکی از اعضای خانواده حسن ترکاشوند به کمپین حقوق بشر در ایران گفت که او از ناحیه شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفته و در بیمارستان جان باخته است.

پی‌گیری‌های کمپین حقوق بشر نشان می‌دهد که پیکر حسن(شاهین) ترکاشوند، ۲۶ دی ماه در بهشت سکینه شهر کرج به خاک سپرده شده است. یکی از اعضای خانواده او به کمپین گفت: «روز یکشنبه، دهم دی ماه رفته بود گوهردشت کرج. هیچ خبری از او نشد خیلی نگران بودیم تا اینکه تماس گرفته و گفتند که در بیمارستان کسری است. یک گلوله به شکم‌اش خورده بود همان روز اول طحال‌اش را درآورده بودند. ما نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده اما شنیده‌ایم که در تظاهرات در حال راه رفتن بوده که پلیس حمله می‌کند به تظاهرات کننده‌ها و آنها شروع می‌کنند به فرار کردن که همان موقع تیر می‌زنند.»

به گقته اعضای خانواده‌ی ترکاشوند، او «تازه درسش تمام شده بود. دفترچه خدمتش را گرفته بود و ۱۹ دی ماه باید می‌رفت سربازی.»

حسن(شاهین) ترکاشوند از بیمارستان کسری در کرج به بیمارستان باهنر این شهر منتقل شده بود. خانواده او به کمپین گفتند «تمام مدت در بیمارستان دو مامور بالای سرش بودند و همین که فوت شد جنازه‌اش را بردند پزشکی قانونی و به یک ساعت نکشید که برای خاکسپاری به بهشت سکینه منتقل کردند. خودشان قبر را آماده کرده بودند. کسی را هم نگذاشتند بیاید. مادرش بیمارستان بود و تقاضا کردیم که حداقل دست نگهدارند او از بیمارستان مرخص شود اما قبول نکردند. مثل یک آدم محکوم، دفنش کردند.»

یکی از بستگان آقای ترکاشوند نیز به کمپین گفت که دو نفر دیگر از معترضان که براثر اصابت گلوله زخمی شده بودند در بیمارستان کسری کرج بستری بوده‌اند. آنها اما گفتند که اطلاعی از سرنوشت و وضعیت این دو نفر ندارند. پی‌گیری‌های کمپین از بیمارستان کسری هم تاکنون نتیجه ای نداشته است.

 

منبع:پژواک ایران