یک شهروند در بازداشتگاه پلیس چالوس جان باخته است.

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران با اعلام این خبر در روز شنبه ۲۳ دی ماه، درباره جزییات آن نوشته است که این حادثه شامگاه جمعه رخ داده است: «{این فرد} شب گذشته توسط ماموران نیروی انتظامی چالوس بازداشت و به بازداشتگاه اداره آگاهی منتقل شد. صبح امروز به خانواده این بازداشت‎شده اعلام شد برای تحویل گرفتن پیکرش مراجعه کنند.»

نام این شهروند علی پولادی اعلام شده است.

برادر این شهروند جان‌باخته در بازداشتگاه پلیس چالوس به هرانا گفته است که برادرش بیماری خاصی نداشته و در زمان دستگیری نیز در سلامت کامل بوده است.

بر اساس این گزارش آنچه رخ داده موجب بروز درگیری‌هایی میان اقوام فرد درگذشته و شماری از ماموران اداره آگاهی شده است: «پس از انتشار خبر فوت این جوان در بازداشتگاه اداره آگاهی، بعضی از اهالی منطقه از جمله اقوام علی پولادی به اداره آگاهی شهر چالوس رفته‎اند و اعتراض کرده‎اند. آنها باور دارند این فرد به دلیل بدرفتاری یا احتمالا زیر شکنجه جان داده است.

همچنین گفته شده در واکنش به پیگیری مرگ این شهروند بازداشت‌شده، یک درجه‎دار نیروی انتظامی به خانواده او توهین کرده که این مساله موجب بروز درگیری فیزیکی میان حاضران و این مقام انتظامی شده است: «نیروهای‌های انتظامی اقدام به متفرق کردن جمعیت معترض کردند با این حال اما کماکان هیچ توضیح مشخصی در مورد دلیل فوت این فرد در بازداشتگاه ارائه نشده است.»

بر اساس خبر منتشر شده در هرانا، فرد درگذشته اهل روستای گویتر از توابع بخش مرزن‎آباد شهرستان چالوس بوده که به ظن تیراندازی، از سوی ماموران نیروی انتظامی بازداشت و به اداره آگاهی نیروی انتظامی شهرستان چالوس منتقل شده است.

صبح امروز مورخ شنبه ۲۳ دی ماه به خانواده او که در تلاش برای کسب اطلاع از سرنوشت فرزندشان بوده‌اند، اطلاع داده شده که این جوان ۲۶ ساله در محل بازداشتگاه فوت کرده است و لازم است خانواده برای تحویل گرفتن جسد اقدام کنند.

در روزهای گذشته و به دنبال سرکوب اعتراضات سراسری دی ماه در ایران، نگرانی از وضعیت افراد بازداشت‌شده با توجه به وجود سوابق ناگوار در این مورد، شدت گرفت. در حال حاضر نام دست‎کم سه بازداشت شده (سینا قنبری در قرنطینه زندان اوین تهران، وحید حیدری در بازداشتگاه کلانتری ۱۲ رضوی اراک و سارو قهرمانی در بازداشتگاه اطلاعات سنندج)، به عنوان جان‎باختگان در بازداشتگاه‌ها منتشر شده اما  به نظر می‌رسد مرگ علی پولادی ارتباطی با اعتراضات اخیر نداشته باشد.