مافیای سیگار در جمهوری اسلامی - ۲
داریوش افشار

 

افشای دو سند از شرکت دخانیات

پس از سر کار آمدن پاسدار احمدی نژاد در ۸۴، شعار وی مبارزه با فساد بود، اما به گفته ی معاون یکم آخوند روحانی، بزرگ ترین فسادهای حکومتی در دولت وی رخ داده است. غیب شدن صدها ملیارد دلار درآمد نفتی و گم شدن دکل های نفت و نفت کش، از جمله ی آشکارترین این فسادها هستند؛ هر چند این موارد بهتر است چپاول آشکار گفته شوند تا سرفن فسادی از هر دست دیگر. 

پاسدار محسن رضایی که تخصص ویژه و انحصاری قاچاق اشیای باستانی، قاچاق انسان و فاحشه به شیخ نشین های جنوب خلیج فارس، ترور رقیبان سیاسی و هتا پسر خود را در کارنامه ی بسیار سیاهش دارد، در قاچاق سیگار به عنوان تنها مافیای سیگار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران نیز، دست دارد و یکی از نقش های اصلی را بازی می کند. 

در جنگ قدرت در رژیم ولایت فقیه، یکی از اختلاف های بسیار اساسی، دعوا بر سر قدرت و پول و واردات به کشور میان دو رقیب پاسدار یعنی محمود احمدی نژاد و محسن رضایی، اختلافی برجسته است که بر سر واردات یا در واقع قاچاق صدها ملیارد دلاری سیگار، به وجود آمد. محسن رضایی با شریک عرب خود به نام "العقیلی"، صدها هزار تن سیگار قاچاق به ایران وارد کرده است. در واقع گیر دادن احمدی نژاد به محسن رضایی از همان آغاز به قدرت رسیدنش به عنوان رییس جمهور رژیم، یک بهانه لازم داشت و آن هم مافیای قاچاق سیگاری بود که حاج محسن رضایی زحمتش را می کشید !!

دعوای میان احمدی نژاد و رضایی، ریشه در قدرت طلبی بخشی از سپاه بود که قصد داشتند محسن رضایی را به عنوان ارشد خود به عنوان نامزد ریاست جمهوری مطرح کنند. بر سر این دعواهای سیاسی، محسن رضایی در مجمع تشخیص مصلحت رژیم نیز با احمدی نژاد درگیر شده بود و با پشتیبانی آخوند مصباح یزدی و آخوند طائب از بیت خامنه ای، احساس می کرد در این رقابت دست بالا را دارد. 

کار تا بدان حد بالا گرفت که در سال ۸۵، احمدی نژاد در قم اعلام می کند که پاسدار محسن رضایی و العقیلی در حال قاچاق سیگار هستند و این موضوع را در تارنمای خود نیز بازتاب می دهد. 

شرکت بی ای تی پارس، شرکت زیر مجموعه ی بی ای تی (BAT) می باشد که برای محسن رضایی و از سوی العقیلی، صدها هزار تن سیگار را به ایران قاچاق کرده است.

این رویدادها همگی در هنگامی رخ می دهند که پاسدار محسن رضایی، فرمانده ی کل سازمان تروریستی سپاه است و احمدی نژاد هنوز با بیت خامنه ای و شخص مجتبا رابطه ی تنگاتنگ دارد؛ این روابط به برکناری فرمانده ی کل سپاه به سفارش احمدی نژاد و تصمیم خامنه ای می انجامد و پاسداری که به مجتبا خامنه ای نزدیک است: "پاسدار علی جعفری". (منبع) این اقدام به کاهش قدرت محسن رضایی و العقیلی می انحامد و پاسدار رحیم صفوی نیز که با این دو رابطه ی نزدیکی دارد و همیشه وابسته به حاج محسن رضایی بوده است نیز، با افول نفوذ و کاهش قدرتش روبرو می شود. 

در گام پسین، به سفارش مجتبا خامنه ای، "باجناق" احمدی نژاد، پاسدار "اسماعیل احمدی مقدم"  به مقام فرماندهی نیروی سرکوبگر انتظامی منصوب می شود. (منبع) و هم زمان احمدی نژاد نیز شخصن دستور انتصاب "طه طاهری" به سمت فرنشینی شرکت دخانیات ایران را به "محرابیان" وزیر صنایع وقت رژیم می دهد. این دسیسه های آشکار، همگی برای کاهش منابع مالی حاج محسن رضایی انجام می گیرند. در گام دیگر، بنا به سفارش دولت، شرکت دخانیات رسمن از شرکت بی ای تی می خواهد تا به همکاری خود با العقیلی پایان دهد که دارای شرکت بسیار بزرگ پخش سیگار در ایران می باشد. سند نامه ی شرکت دخانیات ایران را در زیر می بینید: 

در همین هنگامه، نخستین جنگ نیابتی ایران و اسراییل در ۲۰۰۶ برابر با ۱۳۸۵ در لبنان آغاز می شود و به علت خسارات سنگینی که تروریست های حزب الله متوجه مردم و کشور لبنان کرده بودند، رژیم به خاطر آرام کردن مردم آنجا، همه ی خسارت ها را جبران می کند. می توانید گزارش فاکس نیوز در این رابطه را از اینجا بخوانید. این خیانت رژیم به ملت ایران و هزینه کردن از جیب ایرانیان هم برای صدور تروریسم و هم برای جبران خسارت های وارده، آنچنان اعراب حریص لبنانی را برانگیخت که برای گرفتن خسارت های هر چه بیشتر، اقدام به ویران کردن خانه های خود می کردند تا بتوانند پول و امکانات بیشتری از جمهوری اسلامی تلکه کنند.

و برای پرداخت سرسام آور این ملیاردها دلار خسارت به مردمی که عامل اصلیش، موشک پراکنی و صدور تروریسم ولایت فقیه از راه حزب الله لبنان بوده است، طه طاهری از سوی آیت الله خامنه ای دستور می گیرد تا هزینه های پخش سیگارهای تولیدی شرکت بی ای تی و فیلیپ موریس، افزون بر هزینه ی پخش سیگارهای تولید جی تی آر، سرفن به گروهک تروریستی حزب الله لبنان پرداخت شوند. 

طه طاهری نیز به نوبه ی خود، دارای ارتباطی ویژه با فردی به نام "سید علی آقا حسینی" است که وی، هموند هیئت مدیره ی شرکت "انتظار ایرانیان" بوده، در حالی که همسر این فرد به نام "زهرا لاهوتی" هم زمان مدیر عامل شرکت می باشد و این شرکت از آغاز به جهت واردات انحصاری سیگار مارلبرو بنیاد گزاشته می شود. 

دولت احمدی نژاد پس از آنکه انحصار قاچاق بی ای تی (BAT) را از العقیلی و به پشتوانه ی دیکتاتور رژیم می گیرد، این امتیاز را به این فرد یعنی سید علی آقا حسینی می دهند. سید علی آقا حسینی، از بستگان نزدیک طه طاهری است.

در این رابطه، پاسدار حسین اسلامی نائب فرنشین کمیسیون اصل ۹۰ مجلس رژیم، درباره ی یکی از هموندان خانواده ی طه طاهری که از نزدیکان "اسفندیار رحیم مشاعی" نیز هست در مجلس آخوندی سخن می گوید و بیان می کند که این افراد شرکتی به نام "انتظار ایرانیان" را بنیاد گزاشته اند و در تلاشند تا نمایندگی واردات سیگار فیلیپ موریس را به شکلی انحصاری در اختیار خود بگیرند. او این توضیحات را با این ادبیات در صحن مجلس قرقره می کند:

 

"شرکتی با مشخص کردن سهامی ۳۳%  بین آقایان "ح" و "م" که از نزدیکان رحیم مشاعی است و خانم "ل" ثبت گردیده و از شرکت فیلیپ موریس خواسته است، چون نزدیک به دولت ایران هستند، نمایندگی ورود سیگار را به آنها بدهد". 

این تلاش این جناح بدین دلیل البته کامیاب می شود که مسئله ی سهیونیستی بودن شرکت فیلیپ موریس مطرح می شود و در همین حال از شرکت بی ای تی خواسته می شود تا سید علی آقا حسینی را به نمایندگی خود برگزیند. این شرکت نیز به این خواسته تن می دهد.

در سندی که در زیر افشا می شود، شرکت بی ای تی پارس به شرکت دخانیات به فرنشینی طه طاهری تایید می کند که همان گروه تجاری که به خود طه طاهری تعلق دارد را به عنوان نماینده ی خود برگزیده اند: 

استفاده ی کلی و جزیی از این جستار، تنها با ذکر ماخذ آن و نام نویسنده مجاز می باشد.

داریوش افشار

 

منبع:پژواک ایران


داریوش افشار

فهرست مطالب داریوش افشار در سایت پژواک ایران 

*دوستان عزیز و قورباغه‌ های محترم  [2022 Aug] 
*چگونه قاسم پر کشید و پرپر شد  [2022 Jun] 
*فرجام بی سرانجامی   [2021 Sep] 
*یورش خونبار تروریسم اسلامی در سریلانکا، یورش به نماد باززایش در مسیحیت و شیعه بود  [2019 Apr] 
*اخبار دروغ درباره ی آریاسب باوند به منظور غیر امنیتی کردن زندگی وی در ایران  [2019 Jan] 
*نقش دین و مذهب در ایجاد و گسترش ایدز   [2018 Apr] 
*آیا‎ ‎جمهوری‎ ‎اسلامی،‎ ‎تداوم‎ ‎شیخیه‎ ‎است‎ ‎؟‎!‎   [2018 Apr] 
*الله پرستان در اروپا، بهانه ای برای پایانی ساختن حکومت فاشیسم جهانی  [2018 Mar] 
*نقش اسلام در یاری رسانی و پشتیبانی از هیتلر - ۱/۲  [2018 Mar] 
*ما براندازان و ضد انقلابیون پس از دهه ی ۶۰  [2018 Mar] 
*فراموش خانه در ایران   [2018 Mar] 
*بازی با مرگ  [2018 Feb] 
*مافیای سیگار در جمهوری اسلامی - ۳‏   [2018 Feb] 
*خرابکاری   [2018 Feb] 
*وقتی اعتدال، رنگ تسلیم به خود می گیرد  [2017 Dec] 
*سکولاریسم از نوع یخ در بهشت   [2017 Dec] 
*مافیای سیگار در جمهوری اسلامی - ۲  [2017 Dec] 
*مافیای سیگار در جمهوری اسلامی   [2017 Dec] 
*خواهری از جنس ابریشم   [2017 Dec] 
*بررسی‎ ‎شباهت‎ ‎های‎ ‎مبارزان‎ ‎جنبش‎ ‎های‎ ‎کومونیستی‎ ‎با‎ ‎مبارزان‎ ‎اسلامگرا   [2017 Nov] 
*زایش طالبان، حربه ای در برابر شوروی   [2017 Nov] 
*تئوری توطئه   [2017 Nov] 
*صدای خاموش  [2017 Nov]