اطلاعیه کوشندگان در باره موضعگیری آقای ترامپ

 

با وجود استمرار نگرانی در مورد خاورمیانه، بی اعتنا به هشدارها، افکار عمومی جهان و قطعنامه شماره 478 سازمان ملل مورخ 20/8/1980 و ریسک به آتش کشیدن منطقه آقای ترامپ رئیس جمهور آمریکا بیت المقدس را پایتخت اسرائیل شناخت.

بیت المقدس شرقی منطقه ای اشغال شده در جنگ 1967 شناخته شده است ولی اسرائیل تمام شهر را پایتخت خود می خواند. وضعیت حقوقی بیت المقدس باید در مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطینی ها تعیین شود. ما می خواهیم از هر اقدامی که روند مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطینی ها را دشوارتر کند مطلقا امتناع شود.

تصمیم ترامپ با حقوق بین الملل عمومی، صلح و امنیت جهانی در تضاد آشکار است این به معنای کناره گیری واشنگتن از حمایت روند صلح خاورمیانه است.

خامنه ای که مدعی رهبری مسلمانان جهان است با بهره گیری از همدستان جهانی خود و تروریسم بین المللی در لباسهای گوناگون با بهره جویی از چنین تصمیمی با براه انداختن جنگهای فرقه ای، جهان را به آتش بیشتر خواهند کشید.

آقای ترامپ نخوانده است که منشور حقوق یعنی “حقوقی که مردم در برابر هر حکومتی در روی زمین محق به برخورداری از آن هستند و هیچ دولت عادل و به حقی نباید از شناختن آن سر باز زند؟” 1)

ما آزادی خواهان به ویژه روشنفکران اروپا، آمریکا و کشورهای مسلمان نشین را فرا می خوانیم که در این لحظات خطرناک در مقابله با افراط گرایان با همبستگی به تجهیز افکار عمومی جهان برای پیش گیری از افزایش تنش ها و جنگهای مذهبی و نژادی اقدام کنند.

 

۱۷  آذر ۱۳۹۶

 

کوشندگان اتحاد مردمان ایران برای دموکراسی

 

منبع:پژواک ایران