PEZHVAKEIRAN.COM کشتی‌گیر اسرائیل نگذاشت ایران به سکو برسد
 

کشتی‌گیر اسرائیل نگذاشت ایران به سکو برسد

 
تیم ملی کشتی آزاد امید ایران در حالی با یک طلا و دو مدال برنز در جایگاه هشتم جهان قرار گرفت که اگر علیرضا کریمی بخت اصلی رسیدن به مدال طلای وزن ۸۶ کیلوگرم به قرعه اسرائیل نمی‌خورد و به مدال طلا می‌رسید ایران با ۳۸ امتیاز بر سکوی سوم جهان قرار می‌گرفت. 
 
به گزارش ایسنا، رقابت‌های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان روزهای ۴ و ۵ آذرماه در شهر بیدگوشچ لهستان برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا، یونس امامی و امین طاهری در اوزان ۶۵ و ۱۲۵ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت. علیرضا کریمی نیز با توجه به برخورد با نماینده رژیم اشغالگر قدس از دور رقابت ها کنار رفت و شانس مسلم کسب مدال طلا را از دست داد .ایران در حالی با ۲۸ امتیاز در جایگاه هشتم جهان قرار گرفت که اگر علیرضا کریمی نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم ایران و شانس اصلی رسیدن به مدال طلا که بدلیل خودداری از مصاف با نماینده رژیم صهیونیستی از دور رقابت ها در عین شایستگی حذف شد به مدال طلا می رسید تیم ایران ۳۸ امتیازی می شد و بر روی سکوی سوم جهان می ایستاد. 
 
نتایج کشتی‌گیران کشورمان در این مسابقات و رده بندی انفرادی و تیمی این رقابت ها به شرح زیر است: 
 
در وزن ۵۷ کیلوگرم رضا اطری در دور نخست مقابل کازویا کویاناگی از ژاپن با نتیجه ۷ بر ۷ شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، اطری حذف شد. 
 
در وزن ۶۱ کیلوگرم ایمان صادقی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۵ بر یک شوتا فارتنادزه از گرجستان را شکست داد اما در دور سوم مقابل اسلام دودایف از روسیه با نتیجه ۶ بر ۵ مغلوب شد و با توجه به شکست این حریف روسی مقابل کشتی گیر ژاپنی، صادقی از دور رقابت ها کنار رفت. 
 
در وزن ۶۵ کیلوگرم یونس امامی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۱۲ بر یک میهایل گئورگیف از بلغارستان را مغلوب کرد وی در دور سوم با نتیجه ۱۱ بر صفر یونیزاوا از ژاپن را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد اما در این مرحله مقابل باجرانگ قهرمان آسیا و نایب قهرمان بازی های آسیایی از هند با نتیجه ۹ بر  ۴ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۶ ر ۴ یاووز از ترکیه را از پیش رو برداشت و صاحب مدال برزن شد. 
 
در وزن ۷۰ کیلوگرم حمیدرضا زرین پیکر در دور اول با قرعه استراحت روبرو بود وی در دور دوم مقابل ذولفقار ماخاماتوف از قزاقستان با نتیجه ۶ بر ۵ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، زرین پیکر از دور رقابت ها کنار رفت. 
 
در وزن ۷۴ کیلوگرم محمد متقی نیا در دور نخست با نتیجه ۷ بر ۴ مقابل یاجورو یاماساکی از ژاپن شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر ژاپنی مقابل حریف گرجستانی، متقی نیا از دور رقابت ها کنار رفت. 
 
در وزن ۸۶ کیلوگرم علیرضا کریمی یکی از شانس‌های مسلم کسب مدال کشتی آزاد امید ایران در رقابت‌های جهانی و دارنده مدال برنز بزرگسالان جهان ۲۰۱۵ در دور نخست مقابل جبرییلوف از روسیه قرار گرفت و در نهایت با نتیجه ۱۴ بر ۳ شکست خورد. کریمی در حالی که تا یک دقیقه مانده به پایان مبارزه از حریف روس خود پیش بود در نهایت ۱۴ بر ۳ شکست خورد. کریمی اگر این کشتی را پیروز می‌شد در دور بعد باید به مصاف حریف رژیم اشغالگرد قدس می‌رفت. یوری کالاشنیکوف کشتی گیر روسی‌الاصل از رژیم صهیونیستی با نتیجه ۴ بر صفر ساموئل بروکس از آمریکا را از پیش رو برداشته بود. 
 
در وزن ۹۷ کیلوگرم مجتبی گلیج در دور اول با نتیجه ۱۲ بر ۲ گئورگی نوگایف از اسلواکی را مغلوب کرد وی در در دور  دوم نیز واسیلی کاراس از رومانی را با نتیجه ۱۱ بر صفر شکست داد. گلیج در دور سوم رسول ماگومدوف از روسیه را با نتیجه ۱۰ بر سه پشت سرگذاشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. گلیج در این مرحله و برای حضور در دیدار فینال با نتیجه ۸ بر ۴ مورازی مچیدلیدزه از اوکراین را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار دزیانیس خرامیانکوف از کشور بلاروس را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد و به مدال طلا دست یافت. 
 
در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امین طاهری پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۱۲ بر ۸ کامیل کاسکیولک از لهستان را مغلوب کرد وی در دور بعد در مصاف با جری هینو از فنلاند با نتیجه ۸ بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل، ماگومدامین دبیراف از روسیه با نتیجه ۱۲ بر یک مغلوب شد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار میهالی ناگی از مجارستان را با نتیجه ۱۰ بر صفر از پیش رو برداشت و صاحب مدال برنز شد. 
 
رده‌بندی انفرادی: 
 
۵۷ کیلوگرم: ۱- رینری اورتگا (کوبا) ۲- میکای نایم (بلغارستان) ۳- سلیمان آتلی (ترکیه) و پرویز ابراهیم اف (آذربایجان) ... ۱۴- رضا اطری (ایران) 
 
۶۱ کیلوگرم: ۱- رینیا ناکامورا (ژاپن) ۲- کوات امیرتایف (قزاقزستان) ۳- سدات اوزدمیر (ترکیه) و حسین شعبان اف (بلاروس) ... ۹- ایمان صادقی (ایران) 
 
۶۵ کیلوگرم: ۱- ناچین کولار (روسیه) ۲- باجرانگ (هند) ۳- یونس امامی (ایران) و جوزف کنا (آمریکا) 
 
۷۰ کیلوگرم: ۱- ریچارد لوئیس (آمریکا) ۲- وینود کومار (هند) ۳- میرزا سخولوخیا (گرجستان) و موحامت آکدنیز (ترکیه) ... ۱۳- حمیدرضا زرین پیکر (ایران) 
 
۷۴ کیلوگرم: ۱- گادجی نبی اف (روسیه) ۲- اخسربیک گولایف (اسلواکی) ۳- واسیل میخایلوف (اوکراین) و آوتاندیل کنتچادزه (گرجستان) ... ۱۷- محمد متقی نیا (ایران) 
 
۸۶ کیلوگرم: ۱- علیخان جبرائیلوف (روسیه) ۲- عظمت دولت بیکوف (قزاقستان) ۳- ایراکلی متسیتوری (گرجستان) در این وزن علیرضا کریمی با توجه به حضور نماینده رژیم اشغالگر قدس به رقابت های خود ادامه نداد و سیزدهم شد و مدال برنز از آن نماینده رژیم صهیونیستی شد. 
 
۹۷ کیلوگرم: ۱- مجتبی گلیج (ایران) ۲- دزیانیس خرامیانکوف (بلاروس) ۳- تی ریان والز (آمریکا) و مورازی مچدلیدزه (اوکراین) 
 
۱۲۵ کیلوگرم: ۱- گنو پتریاشویلی (گرجستان) ۲- ماگومدامین دبیراف (روسیه) ۳- دانیلو کارتاوی (اوکراین) و امین طاهری (ایران) 
 
رده‌بندی تیمی:  
۱- روسیه ۵۵ امتیاز ۲- قزاقستان ۴۱ امتیاز ۳- گرجستان ۳۶ امتیاز ۴- آمریکا ۳۳ امتیاز ۵- اوکراین ۳۳ امتیاز ۶- بلاروس ۳۲ امتیاز ۷- ترکیه ۳۰ امتیاز ۸- ایران ۲۸ امتیاز ۹- هند ۲۴ امتیاز ۱۰- ژاپن ۲۳ امتیاز

منبع:پژواک ایران