PEZHVAKEIRAN.COM خبر حکم ارتداد خشایار مصطفوی
 

خبر حکم ارتداد خشایار مصطفوی

به گزارش سایت عصر آنارشیسم، حکم ارتداد خشایار مصطفوی، فیلم‌ساز و نویسنده مجموعه داستان “به‌جهنم” از سوی مکارم شیرازی صادر شد.
بر اساس پیگیری خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، صحت و سقم این حکم توسط آیت‌الله مکارم شیرازی تایید شده است. تاریخ صدور این حکم با استثفاء شماره ۱۰۰۱۲ ۹۳۰۶  اردیبهشت سال ۱۳۹۵ باز می‌گردد و مشخص نیست چرا این حکم در مقطع فعلی توسط وبگاه دست راستی سمعک نیوز رسانه‌ای شده است.
بر اساس این حکم توهین به ساحت امام دوزادهم شیعیان در کتاب “به جهنم” موجب صدور این حکم بوده است. مصطفوی این کتاب را در سال ۱۳۹۲ بعد از مهاجرت از ایران در نشر گردون برلین به چاپ رسانیده است. بر اساس شواهد ظاهرا این حکم مربوط به دو داستان پایانی این مجموعه به نام‌های “کس‌اوف شدن در غیبت آقامون مهدی موعود” و همچنین داستان “سال‌های سالی” که شالوده‌ی دین در آن به چالش کشیده است باز می‌گردد. همچنین مصطفوی در بخشی از فیلم مستند “با من بجنگ” یکی از دلایل انحطاط ایرانیان در سال‌های اخیر را ایدئولوژی اسلامی دانسته است.
مصطفوی که در حال حاضر در آلمان زندگی می‌کند تا کنون چهار کتاب به زبان فارسی چاپ کرده است. که تنها یکی از آن‌ها “زایش درام ایرانی – انتشارات افراز ۱۳۹۲) در ایران به نشر رسیده‌اند؛ جلسه‌ی رونمایی این کتاب که در خانه‌ی هنرمندان ایران برگزار شد و در آن دکتر هاشم آغاجری و دکتر سید جواد طباطبایی حضور داشتند با حمله نیروی‌های تندرو به جلسه ناتمام ماند. مجوز تجدید چاپ این کتاب نیز در ایران لغو گشته است. آخرین اثر مصطفوی، فیلم سینمایی محصول کشور آلمان و به زبان آلمانی به نام حضور بوده است که در سال جاری در چندین فستیوال جهانی به نمایش در آمده است.

پانوشت: همچنین طبق گفتگوی کوتاهی که عصر آنارشیسم با ایشان کرده است. ایشان بزودی یکی از کتاب‌های دیگرشان به نام “سکس، آنارشیسم و شقاوت در تئاتر پانیک آقای آرابال – نشر پست اسکریپت آلمان – ۱۳۹۵ )” را برای دسترسی رایگان خوانندگان در اختیار عصر آنارشیسم قرار خواهند داد.

 

 

 

 

فتوای آیت‌الله مکارم درباره نویسنده هتاک به امام زمان(ع)

منبع:پژواک ایران