PEZHVAKEIRAN.COM بازداشت محمود صالحی و دیگر فعالین کارگری قویا محکوم است!‏
 

بازداشت محمود صالحی و دیگر فعالین کارگری قویا محکوم است!‏

 

ساعت ۱۲ ظهر روز شنبه در حالیکه محمود صالحی از فعالین جنبش کارگری ایران از بیمارستان پس از انجام دیالیز کلیه بر می گشت و وضعیت جسمانی مناسبی نداشت در مقابل بیمارستان توسط تعدادی از نیروهای امنیتی که لباس شخصی به تن داشتند دستگیر و به زندان مرکزی شهر سقز منتقل شد.

محمود صالحی از نظر جسمی در شرایط بدی قرار دارد و سلامتی او در زندان در معرض خطر جدی است. چنین برخوردهایی غیر انسانی که از طرف نیروهای سرکوبگر حکومت سرمایه جمهوری اسلامی که با ادامه فشار بر فعالان جنبش کارگری و پرونده سازی علیه آنان ادامه دارد، سبب شرایط دشوار و امنیتی شده، و رژیم با این ترفندها در تلاش است که فعالین کارگری را ازمبارزه برای کسب حقوق شان بازدارد.

محمود صالحی نیاز به درمان مداوم دارد و سلامتی او در خطر جدی است، هر اتفاق و عواقب ناگوار گریبان گیر او شود، مسئولیتش مستقیم به عهده مزدوران جمهوری اسلامی خواهد بود.

رژیم اسلامی با متوسل شدن به اذیت و شکنجه، دستگیری، صدور احکام زندان و بگیر و ببند فعالین کارگری و معلمان، تا کنون توانسته به موجودیت خود مشروعیت بدهد. اما قطعا با اعتراض هایی که در رابطه با بیکار سازیها، حقوقهای معوقه و سرکوبها و دستگیریها که هر روز هم گسترده تر می شود نخواهد توانست مقابله کند. کارگران، معلمان و توده های زحمتکش وتهیدست در چنین شرایطی چاره ایی جز اعتراض و اعتصاب ندارند.  پاسخ رژیم به این اعتراضات و مبارزات، ضرب و شتم کارگران و دستگیری و زندانی کردن آنها است. به بند کشیدن محمود صالحی، رضا شهابی، و دیگر فعالین جنبش کارگری ایران، تنها خشم و نفرت بیشتر کارگران و  توده های زحمتکش علیه رژیم را دامن خواهد زد.

ایجاد جو رعب و خفقان و دستگیری فعالین کارگری و معلمین و سایر انسانهای آزاده ای که در زندانهای رژیم سرمایه جمهوری اسلامی بسر می برند، این وظیفۀ را جلو ما میگذارد که با تلاشی گسترده و همگانی  بر علیه این دستگیریها بپا خیزیم. باید با کارزاری وسیع و پیگیر در سطح جهانی از افکار عمومی بخواهیم که با فشار به رژیم خواهان آزادی بی قید و شرط محمود صالحی، رضا شهابی و دیگر زندانیان سیاسی گردد.

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران – خارج کشور دستگیری محمود صالحی را قویا محکوم میکند و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط او میباشد.  حمایت از فعالین کارگری، کمک به حفظ سلامتی­شان و تلاش برای نجات آنها از زندان، وظیفۀ فعالین جنبش کارگری، هواداران این جنبش و تمامی آزادیخواهان است، با مبارزه و اعتراض همگانی و سراسری تلاش نمائیم جان محمود صالحی و رضا شهابی را از چنگال آدمکشان جمهوری اسلامی نجات دهیم.

شنبه  ۶ آبان ۱٣۹۶ - ۲٨ اکتبر  ۲۰۱۷

 

nhkommittehamahangi@gmail.com

 

منبع:پژواک ایران