اتهامات نازنین زاغری: استفاده از پسوردهای پیچیده و طولانی، نرم‌افزارهای‌ رمزنگاری و ذخیره‌سازی پسوردها!

اتهامات نازنین زاغری: استفاده از پسوردهای پیچیده و طولانی، نرم‌افزارهای‌ رمزنگاری و ذخیره‌سازی پسوردها!

-«حکم اشد سهیل عربی در حال اجراست.»
-رضا شهابی متهم به همکاری و ارائه اطلاعات به یک گروه معاند جمهوری اسلامی است.

۲۵ مهر ۱۳۹۶

دادستان تهران در اظهاراتی عجیب اتهامات نازنین زاغری شهروند ایرانی- بریتانیایی را استفاده از ایمیل مستعار، پسوردهای پیچیده و طولانی، ذخیره‌سازی پسوردها و استفاده از نرم‌افزارهای رمزنگاری مطالب و اطلاعات اعلام کرد. زاغری بدون تفهیم اتهام به تحمل پنج سال زندان محکوم شده است و شایعاتی مبنی بر افزایش دوران زندان وی وجود دارد.

رضا شهابی، نازنین زاغری، سهیل عربی

جعفری دولت‌آبادی در نشست امروز با خبرنگاران اتهامات و وضعیت برخی زندانیان سیاسی و عقیدتی را رسما اعلام کرد. نازنین زاغری شهروند ایرانی- بریتانیایی از خردادماه سال ۱۳۹۵ به اتهام براندازی نرم دستگیر و به ۵ سال زندان محکوم شد. دادستان تهران پس از افزایش سه اتهام تازه از سوی سپاه پاسداران، اتهامات زاغری را چنین شرح می‌دهد: «شوهر وی تبعه انگلستان و خود وی نیز دارای تابعیت مضاعف از انگلستان بوده و در سیستم آن کشور فعالیت می‌کرده است. وی مسئول آموزش خبرنگاری آنلاین بی‌بی‌سی فارسی بوده که با هدف جذب و آموزش افرادی برای فعالیت تبلیغی علیه ایران اقدام نموده است.»

وی همچنین اضافه کرد که چگونگی استفاده از ایمیل‌ مستعار، پسوردهای پیچیده و طولانی، ذخیره سازی پسوردها و استفاده از نرم‌افزارهای رمزنگاری مطالب و اطلاعات، از جمله مواردی است که در این آموزش‌ها لحاظ می‌شده است و اساتید این دوره، افرادی چون مهدی یحیی‌نژاد (مدیر سایت بالاترین)، اردوان روزبه (رادیو کوچه) و محمود عنایت (مدیر گروه اسمال مدیا) هستند.

جعفری دولت‌آبادی ارسال نامه از سوی دیوید کامرون نخست وزیر سابق انگلیس برای نازنین زاغری را موید ارتباط وی با دولت انگلستان و اهمیت این متهم برای آن کشور دانست.

جعفری دولت‌آبادی همچنین درباره وضعیت سهیل عربی زندانی عقیدتی گفت: «نام‌برده به ساحت پیامبر اسلام و ائمه معصومین و قرآن کریم اهانت نموده است. سهیل عربی علاوه بر توهین به مقدسات، با مصادیق اتهامی دیگری شامل توهین به مسوولان نظام، فعالیت تبلیغی علیه نظام و انتشار تصاویر مبتذل و… نیز مواجه است و محکومیت یافته که حکم اشد در حال اجرا می‌باشد.»

دادستان تهران از کسانی که از سهیل عربی حمایت می‌کنند و مدعی نقض حقوق وی هستند، انتقاد کرد و گفت: «حکم اولیه وی اعدام بود و نقض این حکم توسط دیوان عالی کشور و تبدیل آن به حبس، موید استقلال قضات و هم چنین عزم دستگاه قضایی بر صدور رای بر اساس قوانین است.»

وی همچنین درباره اتهامات رضا شهابی از کارکنان شرکت واحد اتوبوسرانی و فعال کارگری گفت که همکاری با یکی از گروهک‌های معاند نظام از طریق جمع‌آوری اطلاعات و اخبار امنیتی و ارسال آن برای گروهک معاند و اخذ وجه از جرایم وی بوده است.

منبع:پژواک ایران