PEZHVAKEIRAN.COM تخلیه چشم راست علیرضا رجایی بر اثر سرطان
 

تخلیه چشم راست علیرضا رجایی بر اثر سرطان

 

دویچه وله :  علیرضا رجایی روزنامه‌نگار و فعال ملی مذهبی به علت بیماری سرطان سینوس تحت عمل جراحی قرار گرفت و چشم راستش را از دست داد. او در زمانی که زندانی بود به عفونت دندان دچار شد اما از درمان او خودداری کرده بودند.

مدیر انتشارات گام نو، دبیر گروه سیاسی هیئت تحریریه روزنامه‌های جامعه، توس و نشاط و از نویسندگان اصلی ماهنامه ایران فردا و نیز منتخب مردم تهران برای نمایندگی در هفتمین دور مجلس شورای اسلامی یک چشم خود را در اثر بیماری سرطان و جراحی از دست داده است.

 

علیرضا رجایی در زمان زندانی بودن در سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴ در زندان دچار عفونت شدید دندان شد اما از درمان او در بیرون زندان جلوگیری کردند. پزشکان پس از آزادی او از زندان در آبان ماه ۱۳۹۴ تشخیص دادند که او به سرطان سینوس دچار شده است.

 

به گفته نزدیکان این روزنامه‌نگار، او چهار دوره تحت شیمی درمانی قرار گرفت و ۳۵ جلسه نیز رادیوتراپی شد اما سرانجام روز یک‌شنبه ۵ شهریور پزشکان ناچار شدند یک جراحی سنگین بر روی صورت او انجام دهند.
در این جراحی که ۱۴ ساعت طول کشیده، پزشکان مجبور شده‌اند بخشی از فک و گونه راست علیرضا رجایی را برداشته و نیز چشم راست او را تخلیه کنند.

 

علیرضا رجایی در سال ۱۳۷۸ و در جریان انتخابات هفتمین دور مجلس شورای اسلامی ایران نفر ۲۷ تهران شد اما پس از باطل شدن ۷۰۰ هزار رأی حوزه انتخابیه تهران از سوی شورای نگهبان، از ورود به مجلس بازماند و غلامعلی حداد عادل به جای او وارد مجلس شد.
این فعال ملی مذهبی در سال ۱۳۸۱ و در جریان دستگیری‌های گسترده این گروه سیاسی بازداشت شد و سه سال را در زندان گذراند.

 

رجایی بار دیگر در سال ۱۳۸۸ و در جریان اعتراضات مردمی به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری بازداشت و پس از مدتی آزاد شد.

 

او آخرین بار در اردیبهشت ۱۳۹۰ به اتهام “ارتکاب جرایم امنیتی” بازداشت شد. شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی حداد او را به اتهام عضویت در ائتلاف نیروهای ملی-مذهبی و “اقدام علیه امنیت ملی” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به چهار سال حبس و پنج سال محرومیت از تمامی حقوق اجتماعی و حق عضویت در تشکل‌های سیاسی و نهادهای مدنی محکوم کرد.

 

به دلیل حبس رجایی، انتشارات او تعطیل شد و همسر و فرزندانش نیز به سبب فشارهای امنیتی مجبور به ترک کشور شدند.

 

ابوالفضل قدیانی، از زندانیان سیاسی، در نامه‌ای که توانست از اوین به بیرون بفرستد، نکاتی را نوشت که از فشارهای بازجویان بر خانواده رجایی حکایت داشت. قدیانی در این نامه نوشت: «اخیرا بازجوی رجایی وقاحت و خباثت را بجایی رسانده که به همسر آقای دکتر رجایی گفته من ایشان را به زندان برازجان یا رجایی شهر تبعید می‌کنم و وقیحانه از وی خواسته از شوهرش طلاق بگیرد.»

 

علیرضا رجایی هم‌اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری است و پزشکان حال عمومی او را خوب توصیف کرده‌اند.

 

 

منبع:پژواک ایران