زیرآبی رفتن‌ شاه‌مهره‌های هیات‌الرضا: لشکر سرخوردگان از شهباز و میدان خراسان تا نظام‎آباد و میدان «امام حسین»

 
سرانجام سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران با تاخیری طولانی خبر دستگیری تعدادی از مداحان سرشناس تهران به اتهام جاسوسی را تایید کرد.
 
اینکه مداحان دستگیر شده تا چه اندازه و چرا از اطلاعات سری و محرمانه نظام خبر داشتند یک روی ماجرا بود و اینکه آنها علاوه‎بر «ارتباط غیراخلاقی» با دو زن که کارمند سفارت فرانسه و آلمان در تهران، اطلاعات در اختیار آنها قرار می‌دادند هم روی دیگر ماجراست.
عبدالرضا هلالی و روح‌الله بهمنی
گزارش‌های غیررسمی حاکی از آن است که سه و حتی بیش از چهار مداح و یا دوستان نزدیک آنها در این رابطه دستگیر و یا احضار شده‌اند، اما در نهایت محسنی اژه‌ای نهم مرداد تایید کرد که دو نفر بازداشت شدند.
عبدالرضا هلالی و روح‌الله بهمنی شاه‌مهره‌های هیات‌الرضا بودند که هم در این مجموعه بزرگ فرهنگی- رسانه‎ای مداحیمی‌کردند و هم بازوی توانمند نظام در بخش تبلیغاتی بودند و هم ابزار سیاسی برای تقویت مواضع زعمای نظام و هم لیدر معنوی بخشی از پیاده‌نظام رژیم در سرکوب اعتراضات.
محسنی‌اژه‎ای در مورد جزییات این بازداشت‌ها چیز زیادی نگفت، اما اشاره کرد که پرونده‎ی یکی از این دو مداح به دادگاه ویژه روحانیت فرستاده شده است.
وب‎سایت «آمدنیوز» که گفته می‌شود به محافل امنیتی مربوط است، به نقل از «رابطین آگاه خود در قوه قضاییه» نوشت که روح‌الله بهمنی به دلیل طی چهار سال درس مقدماتی حوزه علمیه، دادگاه ویژه روحانیت صلاحیت رسیدگی به پرونده او را دارد.
از طرفی پای حجت‌الاسلام شهاب مرادی رییس پیشین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و احد قدمی هم به این ماجرا باز شده و چند نفری هم به عنوان «مطلع» بازجویی شده‌اند تا اتهامات آنها در پرونده بیشتر تکمیل‌ شود.
ابراهیم رییسی حساب ویژه‌ای روی هلالی و تیم‌اش باز کرده بود تا در ایام انتخابات با تبلیغات خود آرای بچه مذهبی‌ها را جمع کند و هلالی هم برای او سنگ تمام گذاشت. گرچه شایعاتی هم شنیده شده که لو رفتن آنها ریشه در «رقابت‌ها و اختلافات جماعت مداح» داشت و در نهایت رقبا «زیرآب» آنها را زدند
تقریباً اکثر آنها که پای‏ آنها در این پرونده گیر بود یک وجه مشترک داشتند: هیات‌الرضا! آنها همگی شاه‌مهره‌ها و «اسطوره‌»های این شبه‌حسینیه بودند که از دوران دولت محمود احمدی‌نژاد رسماً از یک هیات‌ سینه‎زنی و دسته‌‏ی عزاداری مبدل به پادگانی شده بود که اعضای آن یک سرشان به پایگاه‎های بسیج و اطلاعات سپاه و مدافعان حرم در سوریه می‎رسید و سر دیگرش در بنگاه‌های مالی و اقتصادی که توسط مهره‌های پر نفوذ سپاه و امنیتی‌ها و حزب‌اللهی‌ها اداره می‎شد.
پاتوق همگی اینها «هیات‎الرضا» بود و اتفاقاً هلالی، بهمنی و شهاب مرادی چون از گذشته‌های دور رفاقت داشتند و در این هیات‌ها و حسینیه‎ها برای هم کار چاق کرده و برنامه و مداحی و روضه جور می‌کردند در این تشکیلات مافیایی پرقدرت به چهره‌های تبدیل شده بودند که جنس‎شان جور بود.
محبوبیت هلالی و بهمنی بین بچه‌‌هیاتی‌ها از خیابان شهباز و میدان خراسان گرفته تا نظام آباد و «امام حسین» (میدان فوزیه) ‌از یک سو، و نفوذ شهاب مرادی در شهرداری و صدا و سیمای جمهوری اسلامی و شرکت‌های پیمانکاری از سوی دیگر، کلکسیون موفقی از شاگردان حاج منصور ارضی را درست کرده بودند که در رندی و شامورتی‌بازی، از استاد پیشی گرفته و حالا در دادسرای امنیت ناحیه ۳۳ تهران گیر افتاده‌اند.
بوسه شریعتمداری معاون اجرایی دولت روحانی و وزیر بازرگانی دولت خاتمی بر پیشانی هلالی در یک مراسم عزاداری
اگرچه نه هلالی و نه بهمنی بجز سابقه‎ی عضویت در بسیج هیچ شغلی در سپاه یا نهادهای اطلاعاتی و امنیتی نداشتند، اما همین که رفقای گرمابه و گلستان آنها در این نهادهای هزارتو شاغل بودند کافی بود تا پای آنها از طریق مداحی در مراسم و برنامه‎های آنها، به این نهادها باز شود. در این میان کم نبودند رفقای مشترک آنها از موتورفروش و بنگاه‌دار گرفته تا واردکننده و دلال لوازم و قطعات کامپیوتر و دستگاه چاپ و پارچه‌فروش و رستوراندار فرحزاد و ویلادار اوشان و فشم و لواسانات که هم بساط عشق و حال اسطوره‌های هیات‎الرضا را جور می‌کردند و هم زیر سایه‌ی آنها ارج و قربی داشتند و سری در سرها.
دستگیری این دو برای اطلاعات سپاه ساده نبود. آنقدر که حتی در مسیر پرونده‌‏ی آنها بارها کارشکنی شد، اما موضوع فراتر از آن رفته بود که این یاران غار بتوانند مسیر پرونده را عوض کنند.
حتی مطرح شده که چون هلالی در ستاد ابراهیم رییسی پا در رکاب بوده بخشی از این پرونده را که مربوط به بهمنی بوده به دادسرای ویژه روحانیت که ریاست آن با  ابراهیم رییسی است داده‌اند تا ترمز ماجرا شبیه پرونده سعید طوسی کشیده شود، اما اختلاف بین نیروهای خودی و ناخودی در سپاه و قوه قضاییه اجازه نداده تا قضیه به اصطلاح «ماست‌مالی» شود.
حضور قالیباف شهردار تهران و حبیب‌الله کاشانی عضو شورای شهر تهران و مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس در مراسم مداحی هلالی
نتیجه‌ی‎ کل فشار و زوری که آدم‌های نزدیک به هلالی در نظام زدند این بود که برای کم شدن سر و صدا و واکنش‌های غیرمنطقی مریدان این مداحان در امپراتوری‌ای که بین بچه‎‌هیاتی‌ها برای خود برپا کرده بودند، وثیقه هلالی را قبول کنند و او موقتاً تا روشن شدن تکلیف‌اش در دادگاه، آزاد باشد.
هلالی بعد از آزادی، کمتر در بین دوستان و رفیقان‌اش حاضر شد. تا اینکه به مراسم تدفین عباس شاهی از رفقای مداح‌اش رفت و از او فیلم‎ گرفتند. همین دست کم  دو سه روزی باعث تقویت روحیه‌ی طرفداران‌اش شد که نه تنها از دستگیری او به اتهام «روابط نامشروع» و جاسوسی در شوک بودند بلکه کعبه‎ی مقدس آمال و آرزوهاشان فرو ریخته بود.
انتشار این فیلم کشتی نجاتی شد برای آنها که می‌گفتند «بدخواهان، هلالی را می‎زنند چون دشمن امام حسین هستند» همان‌ها که هشتگ درست کردند: «#حاج_رضا_تنها_نیست» حالا بعد از مصاحبه محسنی‌اژه‎ای، دوباره با کابوس بزرگی رو‎رو شده‌اند: پیوند جاسوسی و «روابط غیراخلاقی» با «اسطوره‌»های هیات‌الرضا.
طرفداران هلالی و بهمنی در روزهای گذشته در فضایی کاملاً تند با زبانی توهین‌آمیز به اخبار مربوط به دستگیری مداحان واکنش نشان می‌دادند و کاربران منتقد را تهدید می‌کردندهلالی و بهمنی ترک موتورسیکلت حوالی میدان توپخانه
 
 

منبع:کیهان لندن