مأموران نیروی انتظامی شهرستان کوار در استان فارس که روز پنج‌شنبه هفتم اردیبهشت ماه منزل شخصی یکی از درویش‌های گنابادی این شهر را محاصره کرده بودند، پس از ترک محل به دنبال اجتماع درویش‌های منطقه، تا ظهر روز جمعه هشتم اردیبهشت به محل بازنگشته‌اند.

حضور مأموران نیروی انتظامی کوار اطراف خانه یک درویش تبعید شده

به گزارش سایت مجذوبان نور، پایگاه خبری فرهنگی دراویش نعمت‌اللهی گنابادی، حضور مأموران در اطراف منزل کاظم دهقان، از درویش‌های طریقت نعمت‌اللهی گنابادی که مجلس درویشی در آن برگزار می‌شود (ساعت ۱۰:۴۵ صبح روز پنج‌شنبه) به تیراندازی منجر شده است و به دنبال آن درویش‌های منطقه در محل تجمع کرده‌اند.

هدف از این تجمع ممانعت از گسترش اقدامات خشونت‌آمیز از سوی نیروی انتظامی عنوان شده است. مأموران پس از اجتماع درویش‌ها منطقه را ترک کرده‌اند.

یک منبع نزدیک به درویش‌های گنابادی به زمانه گفت که این حادثه تا ظهر روز جمعه دامنه و دنباله‌ای نداشته و خبر تازه‌ای از حضور نیروهای انتظامی در محل نیست.

برخورد خشن مأموران انتظامی با درویش‌های کوار در طول یک سال گذشته چند بار تکرار شده است.

کاظم دهقان با حکم دادگاه انقلاب شیراز و تأیید دیوان عالی کشور به «تبعید مادام‌العمر» محکوم شده است و اکنون همراه شش نفر دیگر از درویش‌های گنابادى حدود دو سال است در تبعید به سر مى‌برد. این حکم در پی درگیری ایجاد شده در شهریور سال ۱۳۹۰در شهر کوار صادر شد. در این درگیری عده‌ای از طلبه‌ها، بسیجی‌ها و نیروهای خودسر به تحریک چهار روحانی، علی‌رضا شهبازی، محمدرضا قنبری، علی‌اکبر آبادی و علی قائمی، تظاهراتی علیه درویش‌های گنابادی برپا کردند که منجر به مرگ وحید بنانی، درویش گنابادی شد: