آرش شعاع شرق، روزنامه‌نگار ۲۴ ساله گیلانی توسط شعبه ۱۰۷ دادگاه کیفری دو شهرستان رشت، بار دیگر به شلاق و حبس محکوم شد.

آرش شعاع شرق، روزنامه نگار

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آرش شعاع شرق با شکایت مدیرکل سابق کتابخانه‌های استان گیلان و با اتهامات «نشر اکاذیب از طریق درج خبر» و «انتشار عکس شاکی در وبسایت»، توسط رئیس شعبه ۱۰۷ دادگاه کیفری دو شهرستان رشت، به هفت ضربه شلاق و سه ماه حبس تعلیقی محکوم شد.

سال گذشته نیز در پی شکایت غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده رشت در مجلس از آرش شعاع شرق، مسئول سایت «گیلان نو»، دادگاه کیفری شهرستان رشت این خبرنگار را به اتهام «نشر اکاذیب» و «انتشار نشریه بدون پروانه»، به ۴۰ ضربه شلاق محکوم شده بود.

این حکم به علت فشار رسانه‌ها و نهادهای حقوق بشری به تعلیق درآمد. بهمن ماه سال گذشته، فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران با محکوم کردن این حکم آن را نقض آشکار حقوق بشر خوانده بود.

یک منبع آگاه از این پرونده بدون اینکه نامش فاش شود درباره حکم جدید آرش شعاع شرق گفته است شاکی این پرونده که مدیرکل سابق کتابخانه‌های استان گیلان است، خواهرزاده نماینده رشت در مجلس بوده و این شکایت و پرونده جدید به شکایت قبلی مربوط است.

به گفته این فرد، در پرونده قبلی، نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی که شاکی اصلی پرونده بود ادعا کرده بود رضایت خواهد داد.

او می‌گوید: «تا فروردین ۹۶ هیچ گونه رضایتی از سوی شاکی در پرونده ثبت نگردیده است. با وجود این، غلامعلی جعفرزاده، نماینده مجلس هم‌چنان مدعی است که رضایت خود را از طریق وکیلش اعلام کرده است.»

این منبع مطلع از اینکه امکان دارد با این پرونده جدید علیه آرش شعاع شرق حکم به تعلیق درآمده ۴۰ ضربه شلاقی نیز اجرایی شود، ابراز نگرانی کرد.