آستان قدس رضوی، ابراهیم رئیسی و انتخابات ریاست جمهوری / امام هشتم(ع) را هزینه سیاست نکنیم

اصول‌گرایان در تلاش هستند تا بعد از کش و قوس‌های فراوان معاون اول سابق قوه قضائیه را به عنوان نامزد نهایی خود برای رقابت با حسن روحانی معرفی کنند. همین امر باعث شده است تا تمام کارهایی که ابراهیم رییسی در مشهد و در حرم امام رضا(ع) انجام می‌دهد رنگ و بوی انتخاباتی به خود بگیرد.

 عصر ایران؛ مصطفی داننده - فصل انتخابات که می‌رسد. آب خوردن نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری هم سیاسی و انتخاباتی می‌شود، مثلاً می‌گویند او با دست راست  لیوان را برداشت چون می‌خواست نشان دهد اصول‌گراست یا بالعکس. اصلا برداشت‌های انتخاباتی از رفتارهای فعالان سیاسی در آستانه هر انتخاباتی یک رسم قدیمی است. گاهی این برداشت‌ها ضربه سختی به جامعه وارد می‌کند.

نمونه بارز این معنا را می‌شود این روزها در مشهد و حرم امام رضا(ع) مشاهده کرد. حجت الاسلام ابراهیم رییسی تولیت آستان قدس رضوی یکی از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم است. اصول‌گرایان در تلاش هستند تا بعد از کش و قوس‌های فراوان معاون اول سابق قوه قضائیه را به عنوان نامزد نهایی خود برای رقابت با حسن روحانی معرفی کنند. 

آستان قدس رضوی، ابراهیم رئیسی و انتخابات ریاست جمهوری / امام هشتم(ع) را هزینه سیاست نکنیم

همین امر باعث شده است تا تمام کارهایی که ابراهیم رییسی در مشهد و در حرم امام رضا(ع) انجام می‌دهد رنگ و بوی انتخاباتی به خود بگیرد. به طور مثال پذیرایی ویژه از زوار امام رضا(ع) در سال جدید در مشهد باعث شده است برخی فکر کنند این کار برای کسب رای و جلب نظر مردم است.

از روزی که نام رییسی بر سر زبان‌ها افتاد، تمام کارهای او در نزد افکار عمومی و رسانه‌ها جنبه تبلیغاتی پیدا کرد.این در حالی است که آستان قدس کارهای عادی خود را انجام می‌دهد. به ویژه اینکه این اولین سالی است رییسی عهده دار مسئولیت آستان قدس است و شاید تغییرات ایجاد شده تفاوت مدیریت او با آیت‌الله واعظ طبسی مسئول فقید آستان قدس باشد. 

تصور اینکه کارهای ابراهیم رییسی تبلیغاتی است هشدار بزرگی است که باید آن را جدی گرفت. این کارها بیشتر به نام امام رضا(ع) نوشته می‌شود تا تولیت آستان قدس.

حرم امام رضا(ع)، متاسفانه این روزها رنگ و بوی سیاست گرفته است. تا به امروز هیچکس به احترام خادمان حرم و ارائه خدمات از سوی آنها به زوار نگاه سیاسی نداشته است. همه ایران امام رضا(ع) را متعلق به خود می‌دانند. برای ایرانی‌های امام رضا(ع) بالاتر از هر فرد و جریان سیاسی است. به خاطر همین معنا نباید اجازه بدهیم که این مکان مقدس درگیر انتخابات ریاست جمهوری شود. 

آستان قدس رضوی، ابراهیم رئیسی و انتخابات ریاست جمهوری / امام هشتم(ع) را هزینه سیاست نکنیم

اگر حجت الاسلام رییسی نمی‌خواهد در انتخابات شرکت کند بهتر است هرچه سریعتر نظر خود را اعلام کند. اما اگر قرار است او وارد کارزار انتخابات شود باید فکری به حال برداشت‌هایی که از جایگاه او و فعالیت‌هایش در حرم امام رضا(ع) می‌شود بکند و هر چه سریع تر از تولیت این آستان معنوی استعفا کند تا حرمت حرم حفظ شود.

پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی هم از سوی اصول‌گرایان دعوت به انتخابات شده بود اما به سرعت اعلام کرد که قصد حضور در انتخابات را ندارد. حتی با کسانی که در کمیته امداد کار انتخاباتی می‌کرد برخورد کرد. کمیته امداد هم چون آستان قدس غیر سیاسی است و رییس آن با اعلام موضع صریح اجازه نداد کمیته امداد وارد بازی انتخابات شود. 

سال‌هاست برخی از هیات‌های مذهبی درگیر مسائل جناحی شده‌اند. این رفتار آنها باعث شده است برخی از علاقه مندان به جلسات مذهبی به خاطر نگاه متفاوت سیاسی به مداح مشهور جلسه، حاضر به شرکت در روضه امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) نباشند. 

تصاویری از کمپین حامیان رئیسی که در فضای مجازی منتشر شده است!
آستان قدس رضوی، ابراهیم رئیسی و انتخابات ریاست جمهوری / امام هشتم(ع) را هزینه سیاست نکنیم

هشدار تاریخی این است: ساحت امام رضا(ع) و حرم مطهرشان را آلوده سیاست ، جناح بازی و رقابت های انتخاباتی نکنید. مردم نباید فکر کنند که این حرم متعلق به اصول‌گرایان یا اصلاح طلبان است.

رییسی هم مانند هر فرد دیگری حق دارد نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود اما باید مراقب بود این حضور به اعتقادات مردم با توجه به جایگاه ابراهیم رییسی به عنوان تولیت آستان قدس، آسیب نزند.

منبع:پژواک ایران