ابلاغ حکم ۶ ماه حبس حسین کروبی به اتهام انتشار نامه پدرش به حسن روحانی

صبح امروز حکم ۶ ماه حبس محمدحسین کروبی، فرزند یکی از محصورین جنبش سبز به وی ابلاغ شد. به گزارش سحام، محمد جلیلیان،‌ وکیل فرزند مهدی کروبی با مراجعه به دادسرای اوین، حکم ۶ ماه حبس تعزیری وی را دریافت کرده است.


حکم مذکور توسط قاضی مقیسه، رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب و در پی انتشار نامه مهدی کروبی به حسن روحانی صادر شده بود.

هفت ماه پس از انتشار نامه مهدی کروبی خطاب به حسن روحانی، رئیس جمهوری، محمدحسین کروبی به دادگاه انقلاب احضار و پس از چهار جلسه بازجویی به همراه فرزندش، به تبلیغ علیه نظام متهم شده بود. مهرماه گذشته، محمدحسین کروبی به سحام گفته بود که “ضمن رد اتهام تبلیغ علیه نظام تاکید می کنم که پدرم تا به حال ده‌ها نامه و بیانیه نوشته و مسئولیت آنها را هم خود برعهده گرفته است و در حال حاضر هم به دلیل حصر غیرقانونی و خارج از ضوابط قضایی که برایشان به وجود آمده، درخواست محاکمه علنی کرده است.”

مهدی کروبی در نامه سرگشاده خود خطاب به حسن روحانی، با اظهار این نظر که رفع حصر خود را در اختیار رئیس جمهوری نمی‌داند، خواستار برگزاری محاکمه علنی خود شد تا در جریان محاکمه “ادله خود مبنی بر تقلب انتخابات ریاست جمهوری ٨۴، مهندسی انتخابات ریاست جمهوری ٨٨ و آنچه بر فرزندان این کشور در بازداشتگاه ‌ای قانونی و غیرقاننی گذشت را به اطلاع عموم برسانم.”

اتهام تبلیغ علیه نظام در پی کیفرخواستی بوده که توسط وزارت اطلاعات تنظیم و به دادگاه ارایه شده است.

در پی صدور این حکم، محمد جلیلیان، وکیل محمدحسین کروبی، حق اعتراضی را نسبت به صدور این حکم به دادگاه ارایه کرده است.

طی هفته گذشته و با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری، نهادهای امنیتی و اطلاعاتی، بازداشت و صدور احکام فعالین را در دستور کار خود قرار داده اند. از جمله این موارد طی روزهای گذشته، هنگامه شهیدی از اعضای حزب اعتماد ملی و احسان مازندرانی، روزنامه نگار؛ بازداشت و به زندان منتقل شده اند.

منبع:پژواک ایران