اختصاصی تقاطع: صدور حکم غیابی ۱۶ سال حبس برای گوگوش+سند

 
 

تقاطع: شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، “گوگوش” خواننده‌ی سرشناس ایرانی را به طور غیابی به ۱۶۶ سال حبس محکوم کرده است.

در این حکم غیابی که “تقاطع” به نسخه‌ای از آن دست یافته، “فائقه آتشین” به اتهامات «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی»، «جرم علیه امنیت کشور» و «ایجاد مراکز فساد و فراهم نمودن موجب فساد مردم» مجموعا به تحمل ۱۶ سال حبس محکوم شده است.

شعبه‌ی ۲۸ دادگاه انقلاب که ریاست آن را محمد مقیسه بر عهده دارد علاوه بر خانم آتشین، برای شماری دیگر از چهره‌های شناخته‌شده‌ خارج از کشور نیز به صورت غیابی حکم زندان صادر کرده است.

این شعبه از جمله سعید کریمیان مدیر شبکه‌‌های ماهواره‌ای “جم‌ تی.وی” (Gem TV) را نیز به دو اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «جرم علیه امنیت کشور» مجموعا به ۶ سال حبس محکوم کرده است.

“نیک‌آهنگ کوثر”، روزنامه‌نگار و کارتونیست مقیم امریکا نیز از سوی همین شعبه به اتهامات توهین به خمینی و خامنه‌ای، رهبران پیشین و کنونی جمهوری اسلامی و نیز «تشویش اذهان عمومی از طریق انتشار مطالب کذب» به ۴ سال حبس محکوم شده است.

هم‌چنین “مرضیه آرمین”، وبلاگ‌نویس و نویسنده مقیم فرانسه با اتهاماتی مشابهِ نیکاهنگ کوثر با حکم غیابی ۴ سال حبس روبه‌رو شده است.

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، “تارا اینانلو”، عکاس و هنرمند مقیم بریتانیا را نیز به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس محکوم کرده است.

در احکام غیابی‌ صادرشده تاکید شده که این احکام تا دو ماه قابل واخواهی در شعبه‌ی ۲۸ دادگاه انقلاب و یا دادگاه‌های تجدیدنظر استان تهران است.

 
 

منبع:تقاطع