PEZHVAKEIRAN.COM فرزانه جلالی، فعال حقوق کردها و حقوق زنان بازداشت شد
 

فرزانه جلالی، فعال حقوق کردها و حقوق زنان بازداشت شد


فرزانه جلالی پنج‌شنبه پنجم اسفندماه در شهر کرمانشاه و بدون احضاریه قبلی بازداشت شده‌است. او که از سوی اداره ثبت استان کرمانشاه جهت رفع نقص مدارک فراخوانده شده‌بود، در این نهاد از سوی مأموران امنیتی بازداشت شد.

فرزانه جلالی یکی از دانشجویان محروم از تحصیل رشته مردم‌شناسی دانشگاه تهران است که سال ۱۳۸۹ و با وجود کسب رتبه ششم در آزمون ورودی کارشناسی ارشد دانشگاه‌های ایران، به دلیل فعالیت‌های سیاسی دانشجویی از تحصیل باز ماند. او در دوران دانشجویی برای یک‌سال مدیرمسئول روزنامه صبح دانشگاه تهران بود.

جلالی همچنین فعالیت‌های زیادی برای اطلاع‌رسانی درمورد حادثه آتش‌سوزی دبستان دخترانه «شین‌آباد» از روستاهای پیرانشهر در سال ۱۳۹۱ انجام داد. در این حادثه ۳۷ دانش‌آموز دختر دچار سوختگی شدند.

او پس از اتمام تحصیل در تهران به فعالیت‌هایش در حوزه مسائل زنان در کردستان ادامه داد. یکی از آخرین نوشته‌های او با عنوان «رکاب مردانه بر زندگی زنان مریوانی» که آبان‌ماه سال جاری منتشر شد، به تبعیض‌های مردسالارانه در استان کردستان و شهر مریوان پرداخته و از ممنوعیت «دوچرخه‌سواری زنان» ذیل کمپین مردمی «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» انتقاد کرده‌بود.

هنوز مشخص نیست کدام نهاد و به چه اتهامی این فعالان حوزه حقوق کردها و زنان را بازداشت کرده‌است.

منبع:پژواک ایران