اعتصاب غذای نامحدود محمد رضا جمالی خبرنگار و فعال حقوق بشر

 

محمد رضا جمالی زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی تبریز در اعتراض به اقدام مقامات قضایی مبنی بر عدم اعمال و اجرای مفاد ماده 58 قانون مجازات اسلامی مصوبه 2 و همچنین ماده 13 از بخشنامه 33 ماده ای رئیس قوه قضائیه ، ابلاغیه 17/6/95 در خصوص ساماندهی زندانیان وکاهش جمعیت کیفری (در خصوص بهرمندی از نظام آزادی مشروط ) از روز شنبه 30 بهمن اقدام به اعتصاب غذای کامل و نامحدود تا حصول به نتیجه نموده است.

با وجود سپری نمودن بیش از یک سوم از دوران محکومیت و تأیید حسن رفتار و در خواست آزادی مشروط وی  از سوی همه ی اعضای شورای طبقه بندی زندان و هماهنگی های صورت گرفته و موافقت اولیه ی اجرای احکام اما  در نهایت با مخالفت قاضی دادگاه مواجه شد در صورتی که چندی پیش با صلاحدید شعبات مذکور با تودیع تأمین مناسب وپرداخت کلیه ی دیون مربوط به پرونده شرایط استفاده از آزادی مشروط را فراهم ساخت  اما پس از یک ماه تلاش و پی گیری وی و زندان مرکزی تبریز،سر انجام دستگاه قضادر طی هفته گذشته به بهانه های واهی با آزادی مشروط او مخالفت کرد.

با این توضیح که وی به دلیل ابتلا به بیماری شدید التهاب بافتها و لایه های پوستی چندین بار به مراکز درمانی تبریز اعزام شد شرایط جسمی وی اکنون در حدی است که تردد روزمره ی وی بدون عصا مقدور نیست شرایط نامساعد  زندان برای وضعیت بد جسمی او مساعد نمی باشد .

بار دیگر این اختلاف سلیقه ها ، دو دستگی آراء و سنگ اندازی ها و مخالفت های نامعقول و بهانه های واهی در مورد آزادی زندانیان سیاسی گواه این جریان است که تصمیم گیری در مورد زندانیان سیاسی با غرض ورزی همراه است.

فعالین حقوق بشر و سایر مراجع بین الملل با مشاهده ی همین کم لطفی ها از سوی دستگاه قضا مکرراً خواستار پایان دادن به تبعیض ها و شکنجه روحی زندانیان سیاسی می باشند.

منبع:پژواک ایران