PEZHVAKEIRAN.COM عروج ترامپ و سقوط فاشیستی اپوزیسون راست
 

عروج ترامپ و سقوط فاشیستی اپوزیسون راست

 
با انتخاب ترامپ و قرار گرفتن این نیروی فاشیستی در رأس هیأت حاكمه آمریكا ما شاهد تحرك جدید و ذوق زدگی مشمئز كننده‌ای در صفوف اپوزیسیون راست و ارتجاعی، از سلطنت طلبان و مشروطه خواهان تا سکولار دمکرات‌ها و مجاهدین و جناحی از توده ای‌ها و حزب دمكرات كردستان، هستیم. اینها بی شرمانه هوادار سیاست‌های فاشیستی و ضد مردمی ترامپ شده و او را ناجی مردم ایران معرفی می‌کنند.
 
بسیاری از این نیروها در دوران اوباما و كنار گذاشته شدن سیاست "گزینه نظامی" و "رژیم چنج" دچار دیپرسیون سیاسی شدند. برخی از آنها در پس سیاست مماشات جویانه اوباما با حكومت اسلامی، به جستجوی متحد جدیدی در میان مرتجعین منطقه ای مانند دولتهای عربستان و اسرائیل برآمدند.
 
اکنون به قدرت رسیدن گرایش فاشیستی در آمریكا ماهیت ارتجاعی و ضد مردمی این جریانات را بیش از پیش بر ملا كرده است. بار دیگر نشان داده شد كه فاصله چندانی میان سیاستهای این جریانات و گرایشات فاشیستی نیست. نشان داد شده كه آزادی و حقوق مدنی شهروندان برای این جماعت پشیزی ارزش ندارد. وقیحانه در مقابل صف میلیونی مردم معترض و بشریت مترقی در سطح جهان می‌ایستند و از له شدن و زیر پا گذاشته شدن آزادیها و حقوق انسانی مردم دفاع می‌كنند. این جریانات با دفاعشان از سیاستهای ترامپ نشان دادند كه در مقابل تمامی دستاوردهای بشریت مترقی در رابطه با مذهب و آزادیهای فردی و سیاسی، حقوق شهروندی، لغو شکنجه، برابری زن و مرد و حقوق همجنس‌گرایان قرار دارند و برای قدرت‌گیری می‌توانند به هر نیروی مرتجعی دخیل ببندند و هر نوع خانه خرابی مردم را توجیه كنند.
 
ما اعلام میكنیم كه سیاست تحریم اقتصادی و جنگ طلبی و تقابل نظامی ابزار موثری در باز كردن دست حكومت اسلامی در قیچی كردن مبارزات رو به گسترش مردم علیه جمهوری اسلامی است. درگیری نظامی و جنگ احتمالی برای حكومت اسلامی مانند یك مائده آسمانی است و عمر ننگین آنرا طولانی تر می‌کند.
 
ما اعلام میكنیم كه در مبارزه برای سرنگونی انقلابی حكومت اسلامی و تحقق آزادی و برابری و رفاه و سعادت همگان هرگونه همسویی با دول امپریالیستی و ارتجاعی محكوم است. روند اوضاع سیاسی درس جدید و تلخی به اپوزیسیون دست راستی و مرتجع خواهد داد.
 
ما همه مردم آزادی‌خواه را به مبارزه گسترده و همه جانبه علیه حكومت اسلامی و افشا و منزوی کردن جریانات دست راستی و ارتجاعی مدافع ترامپ و پیوستن به اردوی آزادی و برابری و رفاه، اردوی كمونیسم كارگری فرامیخوانیم.
 
حزب كمونیست كارگری ایران
۱۸ بهمن ۱۳۹۵، ۶ فوریه ٢٠١٧
 

منبع:پژواک ایران