مهدی خزعلی بازداشت شد

به گزارش کلمه، دکتر مهدی خزعلی با حکم دادستانی تهران بازداشت و به بند ۳۵۰ اوین منتقل شد. وی در لحظه بازداشت اعلام کرده که از همان لحظه اعتصاب خشک کرده و لب به آب و غذا نخواهد زد.

درباره دلایل بازداشت آقای خزعلی گزارشی منتشرنشده است.

 

مهدی خزعلی، فعال سیاسی منتقد، «بازداشت شد»
 

وب‌سایت کلمه به نقل از یک کانال تلگرامی وابسته به مهدی خزعلی، نوشت که این فعال سیاسی منتقد بازداشت و به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شده است.

بر اساس گزارش کلمه، کانال تلگرامی «سرای قلم» مرتبط با مهدی خزعلی، خبر داد که او بعدازظهر روز یکشنبه ۱۷ بهمن، در مقابل دفتر کارش بازداشت و به زندان اوین انتقال داده شده است.

این گزارش با یادآوری اینکه هنوز دلایل بازداشت آقای خزعلی مشخص نیست، افزوده است که او اعلام کرده، «از لحظه بازداشت اعتصاب خشک کرده و لب به آب و غذا نخواهد زد».

در مورد بازداشت آقای خزعلی، هنوز منابع رسمی ابراز نظر نکرده‌اند.

مهدی خزعلی روز چهارشنبه ۱۳ بهمن‌ماه در نشست سرای اهل قلم از مردم خواسته بود «به راهپیمایی۲۲ بهمن نروند و به نشانه اعتراض در خانه بمانند».

او در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که «۲۲ بهمن از خانه‌های‌مان بیرون نمی‌آییم و سیاهی لشگر اعدا نخواهیم شد! به خیابان نمی‌آییم تا قتل و غارت، جرم و جنایت، جهل و حماقت و حبس و اسارت را تأیید کنیم».

آقای خزعلی در این بیانیه افزوده بود، «۲۲ بهمن به احترام آزادی و دموکراسی در خانه می‌مانیم تا خودکامگان و انحصارطلبان، غارتگران و چپاولگران، دزدان و اختلاسگران در خیابان تنها بمانند».

این فعال سیاسی منقد، چندی پیش نیز در یک فایل صوتی در مورد درگذشت اکبر هاشمی رفسنجانی به دلیل «خفگی در آب» گمانه‌زنی کرده بود.

مهدی خزعلی در سالیان اخیر بارها بازداشت و زندانی شده، و دست به اعتصاب غذا زده است.

او در مجموع در هفت نوبت بازداشت و دستگیری، ۲۸۵ روز اعتصاب غذا داشته است.

 

منبع:پژواک ایران