ضرب و شتم روحانی زندانی به دلیل عدم شرکت در کلاس‌های اجباری قرآن

 

akhoondrefusesprayerjail_small.jpgحسین غلامی آذر روحانی محبوس در زندان لنگرود قم، به دلیل عدم شرکت در کلاس‌های اجباری زندان مورد ضرب و شتم مأموران قرار گرفت.

به گزارش «آمدنیوز»، به دستور رئیس زندان لنگرود قم، تمامی تلفن‌های «حسین غلامی آذر» به دلیل شرکت نکردن در کلاس‌های زندان و ابراز مخالفت با این کلاسها قطع شده است. پس از این اتفاق، «نجاریان» رئیس حفاظت زندان و «هاشمی» رئیس بند دارالقرآن زندان، به همراه یکی از سربازان، این زندانی را ضرب و شتم کرده‌اند.

خانواده این «غلامی آذر» نیز در خصوص این ضرب و شتم ابراز نگرانی کرده‌اند. حجت‌الاسلام «محمد دولتی» که کلاس‌های احکام و قرآن را در زندان لنگرود قم راه اندازی و مدیریت می‌کند، به زندانیان فشار آورده و عامل تحریک کننده این ضرب و شتم بوده است.

«حسین غلامی آذر»، پیش‌تر در اعتراض به «بی‌عدالتی» قوه قضائیه خود را در محل دادگاه ویژه روحانیت به آتش کشید و به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شد. وی در تاریخ ۲۶ اسفندماه ۱۳۹۴ مجددا به دلیل مصرف سه عدد قرص (برای خودکشی) به بیمارستان لقمان منتقل گردید.

وی به دلیل برخی اتهامات مالی از شهریورماه ۱۳۹۲ در زندان اوین محبوس شد و برای دفاع از خود، از «حق در اختیار داشتن وکیل» محروم بوده است.

«غلامی‌اذر» روز یکشنبه اول اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ در شانزدهمین روز اعتصاب غذای خود با ضرب‌وشتم توسط مأموران از زندان اوین به رجایی‌شهر منتقل و پس از آن در ششم آبان‌ماه ۱۳۹۵ به زندان لنگرود قم انتقال یافت.

منبع:پژواک ایران