PEZHVAKEIRAN.COM «اخراج هشت دانشجوی بهایی از دانشگاه»
 

«اخراج هشت دانشجوی بهایی از دانشگاه»

 

دانشگاه ارم شیراز

دانشگاه ارم شیراز

 

مرتضی اسماعیل پور، مدیر سایت بهایی نیوز،روز سه شنبه به رادیو فردا گفت «اخیرا هشت دانشجوی بهایی به دلیل باور دینیشان از دانشگاه اخراج شدند.»

به نوشته سایت بهایی نیور، «در دی ماه ۱۳۹۵ شش تن از شهروند بهایی که در دانشگاه آزاد رودهن مشغول به تحصیل بودند به دلیل باورمند بودن به دیانت بهایی از دانشگاه اخراج شدند.»

به نوشته این سایت، ثنا هوربخت یکی از دانشجویان محروم از تحصیل در سال ۱۳۹۴ پس از شرکت در کنکور سراسری و آزاد و نقص در پرونده در کنکور دانشگاه سراسری ، توانست وارد دانشگاه آزاد شود و در رشته مهندسی معماری تحصیل کند اما در تاریخ ۸ دی ماه متوجه می شود که سایت وی به همراه ۵ تن از دیگر شهروندان بهایی در این دانشگاه بسته شده است.

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

آقای اسماعیل پور می افزاید مایده السادات حسینی راد از دانشگاه غیرانتفاعی ارم شیراز و درنا اسماعیلی شهروند بهایی از دانشگاه اصفهان به دلیل باورمند بودن به دیانت بهایی از دانشگاه اخراج شدند.

مقام‌های جمهوری اسلامی در مورد شهروندان بهایی سخت‌گیری‌هایی زیادی اعمال می‌کنند و شهروندان بهایی از بسیاری از حقوق شهروندی و اجتماعی از جمله حق تحصیل محروم هستند.

بیش از دو هزار بهایی در داخل و خارج از ایران همراه با تعدادی از فعالان حقوق بشری و نیز برخی از فعالان سابق دانشجویی در نامه‌ای به حسن روحانی، رییس‌جمهوری اسلامی، خواستار ایجاد شرایطی برای ادامه تحصیل شهروندان بهایی در ایران شدند.

امضاءکنندگان این نامه که روز ۲۰ آبان انتشار یافت، با اشاره به اینکه محرومیت شهروندان بهایی از ورود به دانشگاه با عنوان «نقص پرونده» صورت می‌گیرد، نوشته‌اند که این محرومیت «به علت اعتقاد شخصی مذهبی و از سلسله تضییقات وارد بر جامعه بهایی ایران» صورت می گیرد.

به گزارش سایت بهایی نیوز،روز ۱۷ آبان بیش از صد مغازۀ متعلق به بهاییان در سراسر ایران از جمله در شهرهای ساری، قائم‌شهر و بندر عباس به دست مقام‌های ایرانی مهر و موم شده است.

منبع:پژواک ایران