PEZHVAKEIRAN.COM شانزده آذر; آغازجنبش دانشجوئى در جهت آزادى و دموكراسى
 

شانزده آذر; آغازجنبش دانشجوئى در جهت آزادى و دموكراسى

 

از اولین روزهای تاسیس دانشگاه در ایران، دانشجویان نشان دادند که در خط اول مبارزه با استبداد، جهل و خرافه پرستی ایستاده اند و در این میدان از پرداخت هیچ هزینه ای ابا ندارند. دانشجویانی، همچون مهدی شریعت رضوی، مصطفی بزرگ نیا و احمد قندچی که خواهان عدم حضور نیروهای بیگانه، استقلال ایران و کوتاه کردن دست قدرتهای بزرگ از منافع مردم ایران بودند با خونشان نهال تنومند جنبش دانشجویی را که سمبل آگاهی و آزادی است را کاشتند.

بعد از قیام دانشجویان در تير ماه ٧٨ و ٨٨ در برابر استبداد دینی، جنبش دانشجوئى به يكى از اركان اصلی جنبش آزاديخواهى مردم ايران تبديل شده است. حكومت مستبد ولایتی- فقاهتی نيز با آگاهى از اين مسئله به سرکوب وحشیانه در محیط دانشگاهها پرداخته است. حذف چندين رشته دانشگاهى، تفكيك جنسيتى، ستاره دار كردن و اخراج دانشجويان و... نمونه های کوچکی ازظلم این نظام دیکتاتوری بر جنبش خردگرای دانشجویی ملت ایران است. نظام استبدادی و در راس آن خامنه ای و سیستم قضایی وابسته به بیت رهبری با اتهامات واهی به دانشجویان ودیگر فعالان مدنی و سیاسی انها را روانه زندان می کند. زندانهایی که نه از استاندارد اولیه و نه رفتار انسانی زندانبانان برخوردار است. شکنجه های جسمی و روحی، منع ملاقات با خانواده، عدم دسترسی به دارو و رسیدگی به وضعیت بیماران، عدم برخورداری از وکلای مستقل، همه و همه جنایاتی است که این نظام سراپا فاسد در حق دانشجویان و دیگر زندانیان سیاسی و عقیدتی روا می دارد.

نظام جمهوری اسلامی  با اتخاذ سیاست‌های رذیلانه و همکاری آشکار و مخفیانه با دولتهای روسیه، سوریه و عراق، دادن امتیازهای "خائنانه" به کشورهای چین و روسیه موجبات ورشکستگی اقتصاد ایران را فراهم آورده است.  رهبر و بیت رهبری که نقش دولت پنهان را در ایران بازی میکنند با افزایش بیش از پیش تورم، بیکاری، فقر، فسادهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، توانسته اند مردم ایران را درگیر مسائل "روزمره" کرده، تا به حیات خویش ادامه دهند. اما با وجود  همه این سرکوبها و برنامه های ضد ملی، صدای آزادی خواهی مردم ایران و تمامی جنبش های دموکراتیک و آزادیخواهانه را ميتوان از سنگر دانشگاه شنید. شهامت و مقاومت دانشجویان در برابر استبداد دینی، امید به آینده روشن را برای مردم ستمدیده ایران زنده نگه داشته است. بر هیچ ازاد اندیشی پنهان نیست که طلایه داران این مبارزه نهایی، نسل جوان و پویا ایران است که خود را در جنبش های تحول خواه سامان داده است. تمامی آزادگان باور دارند برای رهایی از استبداد و خفقان و بدست آوردن آزادی و حفظ آن، نیاز به تحولات زیربنایی و بنیادی در حیطه فرهنگ ملی مان داریم. فرهنگی بنا شده بر دانش و خرد، تا توان مقابله در برابر جهل و خرافه پرستی را داشته باشیم.

بر ماست با همصدایی و حمایت از دانشجویان و جنبش دانشجویی و دیگر جنبش های دموکراتیک، آنان را در این راه سخت و پر خطر یاری نمائیم و همصدا با آنان استبداد دینی را در مقابل ملت افشاء و در جهت نابودی آن تلاش کنیم. به همین مناسبت از هموطنان آزاده دعوت به عمل میاوریم تا در تظاهراتی که به همین منظور در تاریخ یکشنبه ۲۰۱۶/ ۱۲/ ۰۴ از ساعت ۱۴ الي ١٥:٣٠ در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در لندن برگزار میشود شرکت نمایند و گامی در راستای رهایی و آزادی مردم و ایران عزیزمان بردارند.

زمان: یکشنبه 2016/12/04  ازساعت : 14 الي 15:30بعداز ظهر

مكان: لندن- مقابل سفارت جمهوری اسلامی

براى كسب اطلاعات بيشتر به سايت و فيس بوك صداى موج سبز كه آدرس آن در ذيل آمده مراجعه نمائيد.

 

www.greenwavevoice.com

صداى موج سبز f: Green Wave Voice - 

تلفن: 07886662057

 

منبع:پژواک ایران