PEZHVAKEIRAN.COM حمله قلبی و انتقال به بهداری صبری حسن پور در زندان اوین
 

حمله قلبی و انتقال به بهداری صبری حسن پور در زندان اوین



روز جاری صبری حسن‌پور زندانی سیاسی زندان اوین درپی حمله قلبی به بهداری این زندان منتقل شد. از وضعیت پزشکی نامبرده پس از انتقال اطلاعی در دست نیست.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز ۲۵ آبان‌ماه ۹۵، صبری حسن‌پور سخنگوی یک سازمان سیاسی و مجری سابق کانال ماهواره ای سیمای رهایی، درپی حمله قلبی به بهداری زندان اوین منتقل شد.

روز ۲۳ آبان، دادگاه رسیدگی به اتهامات صبری حسن‌پور در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران «همراه با توهین و تهدید»، بدون نتیجه برگزار شد.

یک منبع نزدیک به این زندانی سیاسی در مورد نحوه برگزاری دادگاه به این خبرگزاری گفته بود: “آقای حسن‌پور که از آسم و بیماری قلبی رنج می‌برد، به دلیل توهین‌های بی وقفه و بد رفتاری آقای صلواتی حالش بد شده، جلسه دادگاه را ترک کرده و دادگاه بدون نتیجه بوده است.”

لازم به یادآوری است، فروردین ماه سال جاری رسانه های داخلی از بازداشت صبری حسن پور خبر دادند، در حالی که بعضی از نزدیکان آقای حسن پور مدعی «ربوده شدن وی از کشور ترکیه هنگام دیدار با خانواده و انتقال به ایران» شدند، رسانه های مورد اشاره گفتند این فعال سیاسی برای دیدار با خانواده خود به ایران عزیمت کرده بود و در مدت حضور در کشور به شهرهای تهران، اهواز، اصفهان و کرج سفر کرده است.

نهایتا پس از چندین ماه بی خبری از سرنوشت این فعال سیاسی دستگیر شده، با انتقال او به سالن ۱۰ بند ۸ زندان اوین در شهریور ماه بی خبری از وضعیت او پایان یافت.

منبع:پژواک ایران