PEZHVAKEIRAN.COM اعدام ۱۴ زندانی در زندان قزل‌حصار
 

اعدام ۱۴ زندانی در زندان قزل‌حصار

 

حقوق بشر ایران، ۲۸ مهر ماه ۱۳۹۵: ساعاتی پیش ۱۴ زندانی که با اتهامات مربوط به مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند در زندان قزل‌حصار کرج اعدام شدند.

بنابه اطلاع سازمان حقوق بشر ایران، صبح روز چهارشنبه ۲۸ مهر ماه ۱۴ زندانی در زندان قزل‌حصار کرج از طریق چوبه دار اعدام شدند.

این زندانیان که همگی با اتهامات مربوط به مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند، روز دوشنبه ۲۶ مهر ماه از زندان قزل‌حصار، ندامتگاه مرکزی کرج و ندامتگاه تهران بزرگ (فشافویه) به سلول‌های انفرادی در زندان قزل‌حصار منتقل شده بودند.

اسامی زندانیانی که اعدام شدند عبارت است از:

از واحد ۲ سالن‌های ۲ و ۳: عباس کرمی (به اتهام ۴۰ کیلو ماده محرک شیشه که از ۵ سال پیش در زندان بسر می‌برد)، حمید صابر، حمید بابایی (از ۹ سال پیش در زندان بسر می‌برد)، حمید (امیر) نظری (با اتهام ۲۵ کیلو هروئین که از ۸ سال پیش در زندان بسر می‌برد)، پیمان صبلانی (از ۹ سال پیش در زندان بسر می‌برد)، گنجعلی چکه‌زاده (با اتهام ۲ کیلو کراک که از ۱۰ سال پیش در زندان بسر می‌برد)، رضا سبزی و خدامعلی پیرزاده.

از زندان فشافویه (ندامتگاه مرکزی تهران بزرگ) تیپ ۱: خشایار آهنی و مهدی گراوند.

ندامتگاه مرکزی کرج: سعید زکریا و مرتضی امینی از سالن ۲، شاهین اکبری از سالن ۵، علی اکبر ریگی از سالن ۴.

اعدام‌های فوق که تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های رسمی اعلام نشده درحالی صورت می‌گیرد که بحث لغو مجازات اعدام برای جرائم مربوط به مواد مخدر در قوه مقننه و سطوح عالی قوه قضائیه در جریان است.

منبع:پژواک ایران