منابع خبری اختصاصی "العربیه" گزارش کرده‌اند که اداره اطلاعات اهواز، افرادی از خانواده نیروی کادری سپاه پاسداران که به دلیل سرباز زدن از مشارکت در جنگ سوریه، تحت شکنجه کشته شده بود، را احضار کرده و آنان را به دلیل فاش شدن موضوع کشته شدن فرزندشان، در شکنجه‌گاه‌های سازمان اطلاعات سپاه، تحت فشار و بازجویی قرار داده است.


بعد از انتشار موضوع کشته شدن محمدرضا حمیداوی، نیروی کادری سپاه، به دلیل سرپیچی از مشارکت در جنگ سوریه ، این خبر به شدت مورد توجه رسانه ها قرار گرفته كه منجر به واكنش رسول سنایی‌راد، معاون سیاسی سپاه پاسداران ايران شد.

معاون سیاسی سپاه به "العربيه" تاخته و خبر كشته شدن كادر سپاهى را شايعه اعلام كرد. اما تصاوير جديد رسيده به "العربیه" و منابع خبرى صحت اين خبر را تاكيد مى كنند. عكسهاى تشییع این مقتول 27 ساله عرب اهوازی و همچنین آثار شکنجه بر بدن وى در شبكه هاى اجتماعى منتشر شده است. 

آثار شکنجه بر جسم حمیدرضا حمیداوی

 

 

مراسم تشیع جنازه


سنایی‌راد در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دولتی " میزان‌"، مشارکت اجباری نیروهای سپاه پاسداران در جنگ سوریه را رد کرده و ادعا نمود صف‌های طولانی از داوطلبان وجود دارد که برای رفتن به سوریه و حمایت از بشار اسد وجود دارد و گفت:" داوطلبان ما در حدی هستند که ظرفیت مستشاری موجود، پاسخگوی این تعداد داوطلب نیست."

براساس منابع خبری اختصاصی "العربیه"، محمدرضا حمیداوی چند روز قبل از کشته شدن، برای مشارکت در یک عملیات نظامی به فرودگاه اهواز فرا خوانده شده بود و پس از حضور در فرودگاه، از او خواسته شده بود به نیروهای سپاه در سوریه ملحق شده و در نبرد شرکت کند. او با سرپیچی از دستور به منزل خود بازگشته و گمان می‌کرد در دادگاه نظامی محاکمه خواهد شد، اما حفاظت اطلاعات سپاه او را در منزلش دستگیر کرده و به مکان نامعلومی منتقل کرد و پس از گذشت چند روز، خبر درگذشت او به خانواده‌اش اعلام شد.

سپاه، جنازه این عضو کشته شده خود را روز دوشنبه گذشته، به خانواده او تحویل داد و مراسم تشییع او تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد. این مراسم که در روستای شکریات از توابع شهرستان رامشير (خلفیه ) در جنوب شرقی اهواز برگزار شد، شاهد حضور چشمگیر نیروهای امنیتی بود.

منابع خبری "العربیه" تاکید کرده‌اند که خانواده مقتول آثار شکنجه و ضرب و جرح را روی گردن، دستان و پاهای وى دیده‌اند.

مقامات مسئول، مسئولیت مرگ این نیروی سابق سپاه را نپذیرفته و با تناقض‌گویی سعی کرده‌اند، موضوع را توجیه کند. در ابتدا به خانواده مقتول گفته شد، که او بر اثر سکته قلبی جان خود را از دست داده است. این در حالی است، که اداره اطلاعات سپاه به آنها گفته که فرزندشان خود را در بازداشتگاه دار زده است.

پيشتر، سپاه پاسداران برخی از شهروندان از جمله شهروندان اهل سنت بلوچ را به دلیل سرپیچی از رفتن به سوریه و مشارکت در جنگ به نفع بشار اسد، بازداشت کرده بود.