بازداشت سحر بهشتی و همسرش؛ ممانعت از برگزاری مراسم تولد ستار بهشتی

 

7f7f7f7yy.jpg
خبرگزاری هرانا – روزجاری درپی اعلام مراسم تولد ستار بهشتی، نیروهای امنیتی منزل پدری وی را محاصره و با فیلمبرداری از مراجعه کنندگان، از ورود آن‌ها ممانعت بعمل آوردند. هم‌چنین سحر بهشتی، خواهر ستار بهشتی و همسرش نیز «توام با ضرب و شتم» بازداشت شده و به مکانی نامعلوم منتقل شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز جمعه ۵ شهریورماه درپی اعلام مراسم تولد ستار بهشتی، نیروهای امنیتی، منزل پدری وی را محاصره و با فیلمبرداری از مراجعه کنندگان، از ورود آن‌ها ممانعت بعمل می‌آورند.

یک منبع نزدیک به خانواده بهشتی با بیان این‌که سحر بهشتی، خواهر ستار بهشتی و همسرش «توام با ضرب و شتم» بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده‌‌اند، به گزارشگر هرانا گفت: “نیروهای امنیتی تمام کوچه را بسته اند و با فیلمبرداری از مراجعه کنندگان از ورود آن‌ها جلوگیری می‌کنند. تنها افرادی که زودتر رفته بودند موفق شدند در مراسم حضور یابند.”

این منبع هم‌چنین تاکید کرد: “ماموران امنیتی می‌گویند برای جلوگیری از برگزاری این مراسم حکم دادستانی دارند. با چند نفر از فعالین نیز از سوی اداره اطلاعات تماس گرفته شده و نسبت به حضورشان در این مراسم هشدار داده شده است.”

ستار بهشتی وبلاگ نویس و کارگر جوانی بود که به دلیل فعالیت در فضای مجازی از سوی پلیس فتا بازداشت شد و در بازداشتگاه تحت فشارهای روانی و فیزیکی جان باخت.

منبع:پژواک ایران