PEZHVAKEIRAN.COM سپاه پاسداران از برخورد با 'مدیران ۴۵۰ صفحه، کانال و گروه' مجازی خبر داد
 

سپاه پاسداران از برخورد با 'مدیران ۴۵۰ صفحه، کانال و گروه' مجازی خبر داد

مدیران ۴۵۰ صفحه، کانال و گروه در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی تلگرام، واتس اپ و اینستاگرام، براساس فهرست "مصادیق محتوای مجرمانه" اینترنتی در ایران "دعوت، احضار یا دستگیر شده‌اند".


به گزارش بی بی سی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی امنیت سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، تعدادی از این افراد در "حوزه‌های ضد امنیت اخلاقی، چرخه مدلینگ مجرمانه و توهین به عقاید دینی مردم" فعالیت می‌کرده اند.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: "اقدامات افراد در شبکه‌های اجتماعی مورد رصد مستمر قرار گرفته و با افرادی که با اقدامات مجرمانه خود، باعث از میان رفتن امنیت اخلاقی و گسترش محتوای ناسالم شوند، برخورد قضایی مناسب صورت خواهد گرفت."

این برخورد در حالی صورت گرفته که کمال هادیانفر، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ایران ( فتا) در اوایل مردادماه به کاربران ایرانی توصیه کرده از پیام‌رسان تلگرام ستفاده نکنند. به گفته هادیانفر "برخی شهروندان" از "هتک حیثیت، توهین به مقدسات و ترویج بی‌بند و باری" در تلگرام ابراز نگرانی کرده‌اند.

شورای عالی فضای مجازی که به دستور خامنه ای تشکیل شده، چندی پیش تاکید کرد که پیام‌رسان تلگرام باید سرور خدمات دهنده به کاربران ایرانی را به داخل این کشور منتقل کند. در همین ارتباط، پلیس فضای تبادل و تولید اطلاعات (فتا) هم گفته است که در صورت منتقل نشدن سرور تلگرام به داخل ایران، در مورد آن "تصمیم جدی" گرفته خواهد شد.

با توجه به فیلتر بودن شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر در ایران، تلگرام به طور گسترده مورد استفاده کاربران ایرانی است.

تخمین زده می شود که بیش از ۲۰ میلیون نفر در ایران از این شبکه استفاده می‌کنند.

در همین حال مرکز سایبری سازمان اطلاعات سپاه نبی اکرم کرمانشاه نیز امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که باند مدیریت گروهها و کانالهای "غیر اخلاقی" شبکه‌های اجتماعی موبایل در غرب کشور توسط سازمان اطلاعات سپاه "متلاشی" شد.

براساس اعلام این سازمان با ۲۵ ادمین این صفحات برخورد شده است.

سازمان اطلاعات سپاه نبی اکرم همچنین اعلام کرد: "این گروه که در بخش‌های مدلینگ، روابط غیر اخلاقی، ترویج فحشا و غیره صدها صفحه و گروه را در شبکه‌های اجتماعی مدیریت می‌کردند حدود ۴۰۰ هزار نفر را در فضای مجازی به حضور در این شبکه‌ها ترغیب و اقدام به عضوگیری کرده بودند."

منبع:پژواک ایران