PEZHVAKEIRAN.COM مورد عجیب یاسین رامین
 

مورد عجیب یاسین رامین
ماهرخ غلامحسین‌پور

 

 مهناز افشار و یاسین رامین در جشن خانه سینما

 مهناز افشار و یاسین رامین در جشن خانه سینما

 

جمعه, 19 اوت 2016ماهرخ غلامحسین پور

«یاسین رامین» از همان اول خوراک رسانه های زرد بود. سه سال پیش از ازدواج جنجالی اش با مهناز افشار، در یک گفت و گو با خبرگزاری برنا گفت لفظ «آقازادگی» را نمی پسندد.

او در این گفت و گو در مورد «پدیده آقازاده گی» گفت « قابل کتمان نیست که برخی در مقاطعی از موقعیتشان سوء استفاده کرده اند اما آن اتفاقات نتیجه فضایی بوده  که در آن برخی دولتی ها، ملت را وقف خودشان می دانسته اند. »

او در همین گفت وگو از خراب شدن دیوار انبار خانه پدربزرگش در دزفول و مشکلات شدید مالی حرف زده، مشکلاتی که باعث شده اند پدرش از شش سالگی در کوره های آجرپزی کار کند و بعد از آن تا سن 15 سالگی از تحصیل و مدرسه محروم شود.

هیچ کدام از آقازاده های دوران جدید به اندازه «یاسین رامین» در مرکز توجه مطبوعات نبوده اند. مورد عجیبی که اصول گرایان او را با هویت «همسر یک هنرپیشه اصلاح طلب» می شناسند و اصلاح طلب ها هم این آقازاده جنجالی را «پسر یکی از مدیران افراطی دولت محمود احمدی نژآد» می خوانند،  مدیری که در دوران معاونتش در وزارت ارشاد، به شکل بی سابقه ای مطبوعات کشور را به بن بست رساند.

جنجال ازدواج «یاسین رامین» با «مهناز افشار» با وجود ده سال تفاوت سنی،  ماجرای معروف تولد «لیا» ، فرزند این زوج در آلمان یا آمریکا، خبرهای متعدد حاکی از سوء استفاده مالی از موقعیت سیاسی و اقتصادی پدر،  شایعه ملک سی میلیارد تومانی پشت قباله خانم افشار که توسط «مرضیه برومند» و در اعتراض به وضعیت نابسامان بودجه تئاتر در ایران اظهار شد، خبر گشاده دستی سهمیه سفر حج و زیارت به خانم «مهناز افشار» و مادرشان از سوی این سازمان و صدها مطلب منتشر شده در مطبوعات که پسر «محمدعلی رامین» را روز به روز بیشتر از گذشته در مرکز توجه افکار عمومی قرار داده است.

این روزها اما اخبار جنجالی حول و حوش یاسین رامین از مرز شایعه به دستگیری منتهی شده است. می گویند یاسین رامین در وارد کردن شیر خشک های آلوده ایی که منجر به نابینا شدن تعداد زیادی نوزاد شده، مداخله داشته ، که البته این ادعا شدیدا توسط یاسین رامین رد شده و تا کنون توسط هیچ نهاد رسمی تایید نشده است.

تنها چیزی که به اثبات رسیده موضوع دستگیری یاسین رامین و اختلاف حسابش با جمعیت هلال احمر کشور است.

بی بی سی فارسی با اشاره به نقل قول «امیرمحسن ضیایی»، رئیس جمعیت هلال احمر ایران، از شق دیگر ماجرا که آن را «اختلاف حساب» خوانده پرده برمی دارد.

 «شرکت هلال احمر ۲ میلیون یورو به شرکت رشد داده تا تجهیزات پزشکی خریداری کند، این تجهیزات خریداری شده و به داخل کشور آمده اما پولی به فروشنده نرسیده است. "ما هنوز نمی توانیم بگوییم که طلبکار هستیم، چون هنوز در دادگاه این موضوع را اثبات نکرده‌ایم، فعلا عنوان اختلاف حساب به آن داده‌ایم»

«محمدعلی رامین» اما تلاش می کند به این ماجرا ورود نکند. او که پیش از این بارها به زبان های مختلفی اعلام کرده که راهش، همگام با خانم افشار نیست این بار در گفت و گو با بیان ، علاقه چندانی- لااقل در ظاهر امر-  به وضعیت پسر دستگیر شده اش نشان نمی دهد.

معاون وزیر ارشاد دولت محمود احمدی نژآد درمورد اختلاف مالی میان فرزندش و هلال احمر می گوید : «اجمالا مطالبی می‌دانم اما چون علاقه‌ای به هیچ مسأله مالی نداشته و ندارم، از جزئیات موضوع خبری ندارم و نسبت به رفع و رجوع این مسأله هم نظر خاصی ندارم. وقتی نظام ما نظام عدل اسلامی است که قانونش برای همگان باید یکسان جاری بشود.»

محمدعلی رامین، افکار عمومی  را به عدالت خواهی دعوت می کند : « اگر این موضوع به گفته مکرر رئیس سازمان هلال احمر «یک اختلاف مالی» است، یا باید طرفین اختلاف، مسأله را خودشان حل کنند و یا باید هر طرف اسناد خودش را به دادگاه صالح اسلامی عرضه کند تا به این قضیه رسیدگی شود اما چندین سال جنگ روانی رسانه ای با ترویج اتهامات اثبات نشده، چه بسا به عنوان تحمیل یک «محکومیت قضایی» از پیش تصویب شده، تلقی شود. در مورد شهروندی که هیچ پشتوانه حاکمیتی ندارد، وقتی قانون و راهکار قانونی وجود دارد، جنگ روانی و اتهامات رسانه ای چه ضرورتی دارد؟ بنده در مورد خودم و همگان طرفدار «عدالت اسلامی» هستم، شما هم طرفدار عدالت باشید.»

اما مواضع «یاسین رامین » در ارتباط با پدرش شفاف تر و مهربانانه تر بوده ، او در طول سال های گذشته تلاش کرده پدرش را از موضع اتهام دور کند.

او با اینکه گناه پدرش در قلع و قمع مطبوعات را به شکل تلویحی می پذیرد اما پدرش را فرد مجبوری برای انتخاب هایش می داند و اذعان می کند که پدرش در شرایطی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد بوده که کشور در شرایط ویژه ای قرار داشته، معاونتی که هیچ گاه در برخورد با مطبوعات استقلال رای ندارد و نماینده رهبری، نماینده مجلس و نمایندگان بسیاری از ارگان های دیگر در این هیات حضور داشته و اعمال نفوذ کرده اند.

خانواده رامین مدام با رسانه ها حرف زده اند، چیزی از زندگی شخصی شان پنهان نکرده اند، اختلاف نظر و حتی علائقشان را با همدیگر به شکل علنی اظهار کرده و جزیی ترین ابهامات را در فضای عمومی به چالش کشیده اند .

مهناز افشار در گفت و گو با قدس آنلاین همسرش را  « مرد کلاسیک به روزی» خوانده که «به او و رها بودنش اهمیت می دهد و حمایتش می کند »

افشار در تمامی پیچ ها و گذرگاه های سخت، در توئیتر و فضای مجازی، تمام قد پشت سر همسرش ایستاده و تمامی موارد اتهامی را توطئه و «اخبار دروغین» عده ای «خیال پرداز» خوانده. او بارها تهدید می کند که در مقابل خیالپردازان سکوت و مدارا نخواهد کرد و آنها را به دادگاه خواهد کشاند.

حال باید دید با ممنوع الخروجی و دستگیری همسرش، این بار خانم افشار چه توضیحی برای علاقمندانش خواهد داشت؟

 

 

منبع:ایران وایر