گزارش کوتاهی از برگذاری مراسم سالگرد قتل دکتر شاپور بختیار و سروش کتیبه

نهضت مقاومت ملی ایران

بنیانگذاردکتر شاپور بختیار

National Movement of the Iranian Resistance

NAMIR

Founded by Chapour Bachtiar

 

گزارش کوتاهی از برگذاری مراسم

سالگرد قتل دکتر شاپور بختیار و سروش کتیبه

 

روز شنبه ۱۶ مرداد ماه، ۶ اوت ۲۰۱۶، به‌مناسب بیست و پنجمین سالگرد قتل دکتر شاپور بختیار و سروش کتیبه، نهضت مقاومت ملی ایران مراسم بزرگداشت آخرین نخست وزیر نظام مشروطه ی ایران و بنیانگذار این سازمان را در گورستان مونپارناس در پاریس برگذار کرد.

این مراسم در ساعت چهار و ربع بعداز ظهر با یک‌دقیقه سکوت برای ادای احترام به دکتر شاپور بختیار و سروش کتیبه و همه ی قربانیان جمهوری اسلامی آغاز شد و سپس با سرود ای ایران ادامه یافت.

در این وقت آقای حسن نقیبی مسئول برگذاری بزرگداشت از طرف نهضت مقاومت ملی ایران از جناب آقای محمد مشیری، معاون نخست وزیر در دولت بختیار، که به‌علت کسالت امکان حضور در مونپارناس را نیافته بود، از اینکه به‌مدت بیست سال زحمت برگذاری و مدیریت گرد‌هم‌آیی بر مزار شاپور بختیار و سروش کتیبه را متحمل شده بود، سپاسگزاری و احترام به عمل آورد.

همچنین از سروش کتیبه پیشکار مهربان دکتر بختیار و ادب و گشاده رویی او نسبت به کسانی که از نخست وزیر اسبق ایران دیدار می‌کردند، یاد ‌شد، که تا واپسین لحظه‌‌‌‌‌‌‌‌های زندگانی نسبت به شاپور بختیار وفادار ماند و همراه وی توسط دژخیمان جمهوری اسلامی به‌قتل رسید.

نخستین سخنران گردهمآیی آقای دکتر حمید اکبری رئیس دانشکده ی علوم مدیریت اقتصادی دانشگاه ایلینوی (از ایالات متحده آمریکا) بود که پس از یادآوری از دکتر عبد‌الرحمن برومند، یار دیرین شاپور بختیار و مردی که در سراسر زندگی سیاسی وی با او بود و در مرگ همجوار اواست و نیز دوستانی که دیگر در میان ما نیستند، ضمن تشریح ماهیت جمهوری اسلامی، به ضرورت ائتلاف و کوشش برای تحقق اتحاد میان نیروهای دموکرات در مبارزه با نظام کنونی پرداخت.

در نوبت دوّم آقای جاماسِب سلطانی(از هلند) نظرات خود را به‌سمع حاضرین رساند.

آخرین سخنران آقای دکتر سعید بشیرتاش(ازبلژیک)، تدوین‌کننده‌ی روزشمار دولت بختیار بود که ضمن توضیح آخرین روزهای زندگی دکتر شاپور بختیار، همچنین به امر حیاتی ضرورت اتحاد نیروهای آزادیخواه کشور علیه جمهوری اسلامی پرداخت.

متن سخنرانی‌ها بتدریج منتشر خواهد شد.

در پایان سخنرانی ها آقای حسن نقیبی از جمعیت کثیر آزادیخواهان و روشنفکران مقیم فرانسه، آلمان، سوئد، ایالات متحده‌ی آمریکا، بلژیک، هلند و اتریش که بسیاری از آنان به‌منظور شرکت در‌این بزرگداشت از راه‌های دور به پاریس آمده بودند بخاطر حضورشان در این گردهم آیی قدردانی به عمل آوردند.

در این وقت مراسم با پخش سرود نهضت مقاومت ملی ایران پایان یافت.

 

ایران هرگز نخواهد مرد

نهضت مقاومت ملی ایران

۲۱ مرداد ماه ۱۳۹۵

۱۱ اوت ۲۰۱۶

منبع:پژواک ایران