رئیس دادگستری شهرستان دماوند از دستگیری بیش از ۵۰ دختر و پسر در یک مهمانی شبانه در منطقه آبسرد خبر داده است.

Party

مجتبی محمدی روز جمعه اول مرداد به خبرگزاری فارس گفته است که با انهدام پارتی شبانه مختلط در حومه آبسرد از توابع شهرستان دماوند، بیش از ۵۰ دختر و پسر دستگیر شده‌اند.

این مقام مسئول گفته است که برگزار کنندگان این مهمانی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و در فضای مجازی از افراد مختلف دعوت کرده‌اند که به این مهمانی بروند.

رئیس دادگستری شهرستان دماوند گفته است که ماموران انتظامی پس از رصد فضای مجازی و انجام بررسی‌های لازم، با گرفتن دستور قضایی نسبت به انهدام این پارتی و دستگیری افراد اقدام کرده‌اند.

با توجه به افزایش خبرهای مربوط به بازداشت افراد در مهمانی‌ها، به نظر می‌رسد که برخوردها در این مورد شدت گرفته باشد.


رئیس دادگستری شهرستان دماوند: هنگام دستگیری این افراد ۲۵ لیتر مشروبات الکلی کشف و ضبط شد. در این مورد پرونده قضایی تشکیل و {موضوع} در حال رسیدگی است.


رئیس دادگستری شهرستان دماوند از خانواده‌ها خواسته است تا توجه بیش‌تری به فرزندان خود داشته باشند تا آن‌ها در چنین شرایطی قرار نگیرند. او همچنین خواستار کنترل ریشه‌های ارتباطات‌های جوانان در فضای مجازی به وسیله خانواده‌ها شده‌ است تا “فرزندان‌شان در دام نیفتند”.

بازداشت شهروندان در مهمانی‌ها سال‌هاست به رویه‌ای عادی در جمهوری اسلامی تبدیل شده است، اما احکامی که به دنبال این دستگیری‌ها صادر می‌شود، گاهی خبر‌سازند و حتی واکنش‌های خارجی را به دنبال دارند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضاییه ایران اما به تازگی خبر از قرائن و شواهدی داده بود که بر اساس آن‌ها برگزاری پارتی‌ها و حضور دخترها و پسرها در آن‌ها هدایت‌شده و هدفمند است. او از سیستم‌های اطلاعاتی و انتظامی خواسته بود تا این موضوع را پیگیری کنند:

آن‌چه که این مقام قضایی به عنوان “شواهد” ارائه کرده بود این بود که برگزار‌کننده پارتی‌ها در تهران و برخی استان‌ها از جمله مازندران و خراسان رضوی یکی هستند و با افرادی از سفارتخانه‌ها ارتباط گرفته‌اند.

شواهد ارائه شده و خواسته او برای برخوردهای شدیدتر، موجی از بازداشت شرکت‌کنندگان در مهمانی‌ها و برگزار‌کنندگان آن‌‌ها را به دنبال داشته است.