آرش مکری دانشجوی کورد پس از گذشت ۵ ماه تفهیم اتهام شد‎

 آرش مکری فرزند سعید، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تبریز که در روز ششم اسفندماه سال گذشته بازداشت‌شده بود از سوی دادگاه انقلاب ارومیه تفهیم اتهام شد.

در گزارش آمده است کە یکی از نزدیکان خانواده مکری گفتە است کە این دانشجوی کورد در تاریخ ۲۸ تیرماه سال جاری از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام ارتباط با یکی از احزاب کوردستانی مخالف نظام و توهین به رهبری تفهیم اتهام شد که آرش مکری در حضور قاضی دادگاه چنین اتهام‌هایی را رد کرد.

او همچنین گفتە است کە بیش از پنج ماه است که آرش توسط اطلاعات سپاه پاسداران دستگیرشده و خانواده او از اوایل اسفندماه سال گذشته از فرزند خود بی‌خبر بودند و هیچ‌یک از ارگان‌ها در مورد محل نگهداری وی پاسخگو نبودند تا این‌که متوجه شده‌اند وی بیش از سه ماه است در بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه است اکنون ۹۰ روز را در سلول‌های انفرادی اطلاعات ارومیه تحت بازجویی و شکنجه قرار داشته و در اعتراض به ضرب و شتم و بلاتکلیفی ۲۹ روز را در اعتصاب غذا به سر برد که پس از اتمام جلسه دادگاه مجدداً به بازداشتگاه اطلاعات ارومیه منتقل و هم‌اکنون در آنجا نگهداری می‌شود. خانواده آرش علی‌رغم چندین بار مراجعه به نهادهای امنیتی فقط یک‌بار موفق به ملاقات با آرش شده‌اند.

آرش مکری اهل مهاباد در شرق کوردستان است که اسفندماه سال گذشته در منزلش توسط مأموران اطلاعات سپاه بدون ارائه حکم قضایی و پس از بازداشت این دانشجوی کورد٬ اقدام به تفتیش منزل و ضبط اموال وی از قبیل لپ‌تاپ، گوشی‌های همراه٬ فلش ممو ری و بخشی از کتاب‌های کوردی او کردند.

لازم به ذکر است سال گذشته قبل از بازداشت وی ٬ اطلاعات سپاه دو بار آرش مکری را احضار نموده و ایشان را با متهم کردن به ارتباط با یکی از احزاب کوردستانی مخالف جمهوری اسلامی مورد بازجویی قرار داده بود.

 

منبع:پژواک ایران