بازداشت شش نفر در تبریز به اتهام جاسوسی «برای دشمنان نظام»

حکمتعلی مظفری، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌ شرقی، روز پنج‌شنبه، سوم تیرماه، از دستگیری شش نفر «از یک گروهک تجزیه‌طلب» به اتهام جاسوسی خبر داد.

به گزارش وب‌سایت «جوان آن‌لاین»، حکمتعلی مظفری بازداشت‌شدگان را عضو یک «باند» توصیف کرد.

به گفته رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی، این شش نفر که عضو «گروهک تجزیه‌طلب گامو» بوده‌اند اسناد طبقه‌بندی شده نظامی و اقتصادی کشور را جمع‌آوری کرده و در اختیار «دشمنان نظام» قرار می‌دادند.

آقای مظفری درباره افراد بازداشت‌شده و فعالیت‌های این گروه توضیحات بیشتری ارایه نکرده است.

همچنین مشخص نیست که این افراد چه اطلاعاتی را در اختیار چه کسانی یا کدام کشور قرار می‌داده‌ و چه طور به اطلاعات نظامی کشور دسترسی پیدا کرده‌اند.

اگرچه در اخبار و گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های ایران بازداشت‌شدگان این «باند» جاسوسی عضو گروهی به نام «گامو» معرفی شده‌اند، به نظر می‌رسد مقصود گروه «گاموح» باشد که مخفف عبارت «جنبش بیداری ملی آذربایجان جنوبی» است و یک گروه سیاسی با گرایش‌های تجزیه‌طلبانه است.

در دو سال گذشته به‌ویژه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی از دستگیری ده‌ها نفر به اتهام جاسوسی برای کشورهای بیگانه خبر داده است.

با این حال این اخبار و گزارش‌ها از بازداشت افراد به اتهام جاسوسی در اکثر موارد با گزارش‌های تکمیلی دنبال نمی‌شود و از سرنوشت این افراد و محاکمه یا عدم محاکمه آنها اطلاعاتی منتشر نشده است.

منبع:پژواک ایران