آیا فقط غم مسلمانان غزه ما را میکشد؟
علی غلامی

یکی‌ از خصوصیات بارز ما ایرانی‌‌ها که شاید اصلی‌‌ترین دلیل انقلاب ۵۷ نیز بود جو گیری و احساساتی شدن و با امواج جلو رفتن است و بار‌ها شده که بعد از خشک شدن عرق مان تازه فهمیده ایم که چه کاری کرده و کاسه چه کنم چه کنم به دست گرفته ایم. اخیرا در فیس بوک و برخی‌ شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های ایرانی‌، ایرانیان جو گیر شده کمپین‌هایی‌ در جهت حمایت از مردم مسلمان غزه در پی حملات اخیر اسرائیل به راه انداخته اند و همزمان با آن در بسیاری از شهر‌های دنیا تجمعاتی توسط مسلمانان وبرخی نیروهای چپ و ضدّ صهیونیست محلی برگزار میگردد .

من فارغ از قضاوت در باره محتوای مناقشه حماس و اسرائیل و بحران اخیر ضمن محکوم کردن کشتار و به خطر انداختن جان مردم غیر نظامی با هر دین و آیینی ، سوالی که برایم پیش آمده اینست که آیا برگزار کننده گان این کمپین‌ها واقعا به خاطر کشتار۱۵۰ نفر از مسلمانان و کودکان غزه خونشان به جوش آمده و فعال گردیده اند ؟ یا در پس پرده مراد دیگری است زیرا اکنون در حدود ۳ سال است که در سوریه خون بیگناهان به زمین میریزد و تعداد کشته‌ها به ۱۵۰ هزار نفر رسیده‌است ، در افغانستان ، عراق و لیبی‌ گرو‌های مختلف در حال ریختن خون مسلمین بیگناه اند ، در این مدت غیر از چند مورد تظاهرات علیه بشار اسد آن هم در جهت محکومیت رژیم حاکم که جنبه سیاسی داشته آیا هیچ گروه مسلمان و یا برگزار کننده کمپین ، کمپینی در جهت صلح در سوریه، افغانستان و عراق داشته اند ؟ آیا مسلمانان کشور‌های مختلف هیچگاه علیه گرو‌های تروریستی مسلمان که هر روز خون بی‌ گناه هان مسلمان را میریزند تظاهرات کرده و آنان را محکوم کرده اند ؟

آیا برخی‌ از همین‌ها که کمپین علیه کشتار کودکان فلسطینی راه میاندازند با جمع‌آوری اعانه در مساجد آنرا به دست گروهای مختلف ترور و وحشت نمیرسانند که خون مسلمانان دیگر را بریزند؟ و جالب اینجاست که بعضی‌ از ایرانیان خوش قلب و انساندوست جوگیر نیز به این قافله پیوسته اند ! به امید صلح و آرامش برای همه.

 

علی‌ غلامی

 

منبع:پژواک ایران