PEZHVAKEIRAN.COM اعلام اعتصاب غذای ۱۲ زندانی سياسی بند ۳۵۰ زندان اوين
 

اعلام اعتصاب غذای ۱۲ زندانی سياسی بند ۳۵۰ زندان اوين

کلمه - ۱۲ زندانی سياسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوين در بيانيه ای اعلام کردند که در اعتراض به برخوردهای غيرقانونی و تضييع حقوق زندانيان و نيز اعتراض به عدم رسيدگی به اين تخلفات فاحش و بی سابقه و ارائه اخبار کذب در جهت قلب واقعيت ها از بعد از ظهر روز دوشنبه اول ارديبهشت ۹۳ دست به اعتصاب غذا می زنند.

به گزارش کلمه، حسن اسدی زيدآبادی، امير اسلامی، اکبر امينی ارمکی، عماد بهاور، قربان بهزاديان نژاد، مسعود پدرام، امين چالاکی، محمدصادق ربانی املشی، عليرضا رجايی، سيد حسين رونقی ملکی، رضا شهابی و محسن ميردامادی زندانيان سياسی ای هستند که وارد اعتصاب غذا شده اند.

۲۸ زندانی سياسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوين در نامه ای به حسن روحانی، رييس جمهور و رييس شورای عالی امنيت ملی با شرح جزيياتی از حادثه روز پنج شنبه در زندان اوين اين اتفاقات را وحشتناک، بسيارخشن، فاجعه و بی سابقه خوانده و خواستار بررسی و پيگيری از سوی رياست جمهوری و شورای عالی امنيت ملی شده بودند. اين زندانيان سياسی تعداد مجروحين و آسيب ديدگان پنج شنبه سياه را بيش از ۳۰ نفرعنوان کردند و از آمرين فحاشی خبر دادند که دستور به کتک زدن زندانيان می دادند.

پيش از اين هم زندانيان منتقل شده به سلول های انفرادی بند ۲۴۰ که هنوز بيست نفر از انها در انفرادی هستند، اعلام کرده بودند که تا زمان بازگشت به بند ۳۵۰ در اعتصاب غذا خواهند بود.

متن کامل بيانيه که در اختيار کلمه قرار گرفته به شرح زير است:

بسمه تعالی لاَّ یُحِبُّ اللّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوَءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلاَّ مَن ظلم

خداوند سخن گفتن پرخاشگرانه را دوست نمی دارد مگر آنکه ظلمی بدو رسيده باشد.

ملت شريف ايران

روز پنج شنبه ۲۸ فروردين ۹۳ در بند ۳۵۰ زندان اوين که محل نگهداری اکثر زندانيان سياسی است حوادثی در حد فاجعه اتفاق افتاد و مظالمی بر زندانيان اين بند رفت که بسياری از هموطنانمان کمابيش مطالبی در مورد آن شنيده اند.

مشروح آن وقايع و برخوردهای خشونت آميز بی سابقه ای که بوسيله نيروهای لباس شخصی و نيروهای حفاظت زندان با زندانيان اين بند شد قبلا طی نامه سرگشاده ای به رييس جمهور و رييس شورای عالی امنيت ملی و همچنين طی اعلام جرم و استشهاديه ای خطاب به دادستان تهران اعلام شده است.

نتيجه آن برخوردها، به جای ماندن تعداد زيادی مجروح و مصدوم از محبوسان اين بند و انتقال سی و دو نفر از آنها به سلولهای انفرادی و بهداری زندان بود و اين درحالی صورت گرفت که جراحات و مصدوميت های تعدادی از آنها شديد و نگران کننده است. افزون بر مجروحان و مضروبانی که از بند منتقل شده اند تعداد قابل توجهی نيز در داخل بند هستند که متاسفانه در درمان آنها تعلل می شود.

جای تاسف مضاعف است که به جای رسيدگی به اين برخوردهای غيرقانونی و پيگرد مسببان اين حادثه ناگوار برخی از مسولان ذی ربط طی مصاحبه ها و اظهارات خود همه اين موارد را تکذيب و جراحت و آسيب ديدگی زندانيان را به طور کلی منکر شده اند که اين خود به معنی حمايت آشکار از ضاربان و قانون شکنان است.

تعداد قابل توجهی از زندانيان بند ۳۵۰ قصد اعتصاب غذا داشتند و برخی نيز خود قبلا اقدام کرده اند. ما امضا کنندگان اين بيانيه در اعتراض به برخوردهای غيرقانونی و تضييع حقوق زندانيان و نيز اعتراض به عدم رسيدگی به اين تخلفات فاحش و بی سابقه و ارائه اخبار کذب در جهت قلب واقعيت ها از بعد از ظهر روز دوشنبه اول ارديبهشت ۹۳ دست به اعتصاب غذا می زنيم.

و از خداوند بزرگ می خواهيم که اين قدم ناچيز را وسيله ای برای احقاق حقوق پايمال شده مظلومان قرار دهد.

۱- حسن اسدی زيدآبادی ۲- امير اسلامی ۳- اکبر امينی ارمکی ۴- عماد بهاور ۵- قربان بهزاديان نژاد ۶- مسعود پدرام ۷- امين چالاکی ۸- محمدصادق ربانی املشی ۹- عليرضا رجايی ۱۰- سيد حسين رونقی ملکی ۱۱- رضا شهابی ۱۲- محسن ميردامادی

منبع:کلمه