PEZHVAKEIRAN.COM ياداشتي بر روند دستگيری فعالين سياسي در ايران
 

ياداشتي بر روند دستگيری فعالين سياسي در ايران
اکبر کریمیان

 
خبر دستگيري و بازداشت مهندس طبرزدي پس از اعلام "جرم" قوه قضائيه عليه اقاي مطهري، نماينده مجلس فرمايشي اصولگرايان، خارج از تصور نبود است. حتي امكان "توبه" و "ندامت" افراد ديگر كه خواهان اصلاحات و ايجاد "تحولات" در چهارچوب جمهوري اسلامي بودند، ميتوان داشت. بازداشت مهندس طبرزدي گوش زد ان بود که استبداد دینی همچنان به یکه تازی خود حتی در دولت "اعتدال و عقلانیت" ادامه داده و اميدي به پایان ظلمش نيست. از سوي ديگر اين خبر نشانگر حركت استبداد ديني در تثبيت حاكميت اش بعد از قیام مردم در سال ٨٨ نیز هست.
مردم ايران شاهد خزش اين حركت با عقب نشيني خاتمي، اصلاح طلبان و مراقبان سيماي جمهوري اسلامي بوده که در نهایت تلاشی است برای نابودي جنبش دموکراتیک و ازاديخواه مردم ایران.
مشكل اصلي حاكميت در"شرعی و قانونی" نشان دادن خشونتش نيست, بلكه بند بازي و عبور از هرج و مرج, دزدیهای کلان و از هم گسيختگي درون نظامیاش است كه ادامه حاکمتش را بخطر انداخته است. اين بحرانهای درونی مي تواند موجب فروپاشي نظام از درون و ناتوانی دولت تحت الحمایه رهبر، در مذاکرات با غرب برای برداشتن تحریمهای اقتصادی كه موجب فروپاشي اقتصادیش شده، بشود.
فعاليتهاي شجاعانه و دلسوزانه مهندس طبرزدي, در برزخ مرخصي از زندان, جاي قدرداني و سپاس داشته و وجود افرادي بمانند اوست كه فشار بسياري را از دل مردم بر حاكميت وارد كرده و زمينه ايجاد تشكيل جبهه مشتركي از تحول خواهان خارج از مذهب اصلاح طلبي و "حرکت در بن بست قانون اساسی" را بوجود اروده است. اين شرايط و فشار نیروهای تحول خواه به حاكميت از عوامل اصلي به تعويق انداختن ایجاد خلافت اسلامي و پايان "جمهوريت" و ادامه بازي "جمهوري و حكومت اسلامي" در نظام جمهوری اسلامی, توسط بیت رهبری, شده است. يكي از نتايج اين فشارها تغيير روش حاكميت و روي كار امدن دولت روحاني است که با سابقه امنیتی اش توان ايجاد پل عبوري از دوران "گورباچف" به "پوتین" را بدون فروپاشی نظام, برای رهبری و جانشین اینده او فراهم کند.
در اينچنين شرايطي لازم است نيروهاي ملي و ازادي خواه با اعلام پشتيباني و ايجاد كمپين هاي مختلف فضای بندبازي سياه كاران جمهوري اسلامي، بعد از انتخابات ٩٢، را از بين برده و مانع ايجاد ياس و نا أميدي در بين فرزندان شجاع و دلسوز مردم ايران شوند. اگر اين سخن حجت الله اسلام روحاني، رئيس جمهور كنوني جمهوري اسلامي, كه براي ازادي زندانيان و پايان حصر رضایت مقامات و افراد ديگري - مانند رهبری- را لازم دانسته, مورد توجه قرار دهیم, سكوت او اگر بمعني تائيد جنايتات نظام و قوه قضائيه نباشد، بي شك تشويق كننده جنايتكاران نظام است.
دفاع از ازادي هاي فردي و اجتماعي و رسيدن به عدالت اقتصادي و اجتماعي، وظيفه تمامي انسان دوستان و ازاديخواهان است، هر چند بخشي از مردم به قول و قرارهاي روحاني اعتماد كرده و در انتخابات رياست جمهوري ٩٢ شركت كرده تا موجب آزادی زندانیان سیاسی, پایان حصر و فضای امنیتی در کشور شوند, متاسفانه تا حد زیادی  موجب توهم در مشروعيت داشتن حاکمیت و تشدید سرکوبها, بازداشته ها و اعدام ها شدند.
تلاش ازاديخواهان و دلسوزان وطن در اين شرايط حمايت از زندانيان سياسي و افشا جنايتكاران و مزدوران جمهوری اسلامی در تمامی عرصه های جهانیست. باشد با تلاش همه آزادی خواهان و ایراندوستان ایرانمان آزاد و اباد گردد.
 
اكبر كريميان

منبع:پژواک ایران


اکبر کریمیان

فهرست مطالب اکبر کریمیان در سایت پژواک ایران 

*«رادیکالیستهای سرنگون طلب» ایجاد کننده شرایط ماندگاری جمهوری اسلامی!   [2020 Jul] 
*چرا هر بار که فشار بر جمهوری اسلامی زیاد می‌شود، جمعی خواسته یا ناخواسته سپر بلای استبداد می‌شوند؟  [2019 Jun] 
* نمد مالی مدرن جمهوری اسلامی، توسط آمریکا!   [2019 May] 
*خطر جنگ جدی است، زیرا که جمهوری اسلامی هنوز پابرجاست !  [2019 Apr] 
* تاثیرات سیاست فرهنگی، فرهنگ سیاسی، ارزشهای اجتماعی در فرهنگ ملی  و نقش آنها در استمرار یا نابودی جمهوری اسلامی و تشکیل نظام دموکراتیک ملی چیست؟ (قدم سوم) [2019 Mar] 
* طرح پیشنهادی تشکیل هسته های مستقل و مخفی مردمی جهت مبارزه با نظام استبدادی جمهوری اسلامی و تاسیس نظام دموکراتیک ملی (قدم دوم)  [2019 Jan] 
*طرح تشکیل جبهه ائتلاف ملی جهت گذار از جمهوری اسلامی و رسیدن به نظام دموکراتیک ملی (قدم اول)  [2019 Jan] 
*پس چرا حالا، نباید برگ «سوخت رفراندوم»، را مطرح کرد‎!‎   [2018 Jan] 
*ارزشهای فرهنگی - اجتماعی شكل یافته از سیاستهای فرهنگی  [2017 Nov] 
*مطلبی در پاسخ به یاداشت بابک داد؛ چرا نباید در انتخابات مهندسی شده شرکت کرد  [2017 May] 
*نظام سیاسی ایران با استفاده ابزاری از خداباوری و ضرورت اجرای احکام دینی امکان تمکین و استمرارحاکمیتش بر ملت ایران را ممکن ساخته  [2016 Aug] 
*نقدی بر پروژه «همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران »  [2016 Jan] 
*یادداشتی بر طرح واپسگرایانبرای یکدست کردن تفکرمذهب مداران  [2014 Oct] 
*چرا عقب مانده ایم؟  [2014 Sep] 
*ياداشتي بر روند دستگيری فعالين سياسي در ايران  [2014 Jan] 
*از پراگ تا بروکسل ، از "انتخابات آزاد" تا انتخاب آزاد "گذر از جمهوری اسلامی"  [2012 Nov] 
*اصلاح طلبی یعنی مرده کشی یا یک چیز شبیه به این!   [2012 Mar]